علی مرسلی: این بخش به سؤال‌ها و مشکل‌های نوجوانان و پاسخ آن‌ها به قلم دکترجون اختصاص دارد. هرگونه کاشت، داشت، برداشت، بدآموزی، خوب‌آموزی، نیاموزی و... از این مطلب بر عهده‌ی خودتان است و اصلاً به ما مربوط نیست.

در آسمان چگونه گل بفروشم؟

سؤال: سلام دکتر‌جون. من یک نوجوان سابق هستم که الآن خلبان شده‌ام. در شغلم بسیار موفقم، درآمد کافی دارم و همه به من احترام می‌گذارند. ولی الآن كه به چهل سالگی رسیده‌ام، همه‌اش به دوران کودکی و نوجوانی‌ام فکر می‌کنم و یادم می‌آید که همیشه دوست داشتم گل فروش بشوم، نه خلبان. این است كه مدام احساس افسردگی می‌کنم. لطفاً مرا راهنمایی کنید.

جواب: سلام آقای خلبان عزیز. بیش‌تر بچه‌ها دوست دارند وقتی بزرگ شدند، دکتر یا خلبان بشوند. به‌خصوص خلبانی خیلی برایشان جذاب است، چون پرواز می‌کنند و از آن‌ بالا، ماشین‌ها و خانه‌ها را اندازه‌ی مورچه می‌بینند. گل‌فروشی هم البته شغل شریفی است و راستش من هم اگر دکتر نبودم، دوست داشتم گل‌فروش شوم. البته گل فروش‌هایی هم هستند که نزدیک بیمارستان یا قبرستان گل می‌فروشند، اما من اگر گل‌فروش بودم دوست داشتم محل كارم سر یك چهارراه شلوغ باشد.

من نمی‌دانم خلبان‌ها کی بازنشسته می‌شوند، اما پیشنهاد می‌کنم ایام بازنشستگی یک مغازه‌ی کوچک گل‌فروشی باز کنید یا با چرخ‌دستی در پیاده‌روها به مردم گل بفروشید. این‌جوری هم به آرزویتان می‌رسید و هم بعد از بازنشستگی شغل آبرومندی دارید که کمک خرجتان است و حوصله‌تان هم سر نمی‌رود. خیلی از بچه‌ها وقتی بزرگ شدند، آرزوهای کوچکشان هم یادشان می‌رود، اما شما جزء بچه‌هایی هستید که یادتان نرفته دوست داشتید چه‌کار كنید؛ پس آن را انجام بدهید. راستی، اگر تصمیمتان را گرفتید، می‌توانید به‌عنوان شریک روی من حساب کنید. من هم بدم نمی‌آید بعد از بازنشستگی سر از گل‌فروشی دربیاورم!

----------------------------------------------------

* شما هم می‌توانید سؤال‌های خود را با دکترجون در میان بگذارید. دکترجون آماده‌ی پاسخ‌گویی به همه‌ی سؤال‌های شماست!
سؤال‌های خود را به ای‌میل هفته‌نامه‌ی دوچرخه به نشانی docharkheh@hamshahri.org بفرستید.

کد خبر 264363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha