چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

علی مرسلی: این بخش به سؤال‌ها و مشکل‌های نوجوانان و پاسخ آن‌ها به قلم دکترجون اختصاص دارد. هرگونه کاشت، داشت، برداشت، بدآموزی، خوب‌آموزی، نیاموزی و... از این مطلب بر عهده‌ی خودتان است و اصلاً به ما مربوط نیست.

چه گوشی‌ای بخرم؟

سؤال: سلام. نوجوانی هستم در دوره‌ی اول متوسطه. پدرم قول داده اگر معدلم بالا شود، برایم یک گوشی جدید بخرد. به نظرتان چه نوع گوشی‌ای بخرم؟ اندرویدی یا آی اُ اِس؟

جواب: این بخش، اسمش قرار بود از «دکتر جون بپرس» باشد، نه «از مهندس بپرس»! ولی از آن‌جایی که دکترها مجبورند جواب همه‌ی چیزها را بدانند، حتی چیزهایی را که به آن‌ها ربطی ندارد؛ به سؤال شما نوجوان عزیز پاسخ داده می‌شود.

زمانی که من هم‌سن و سال شما بودم، پدرم قول داده بود اگر معدلم ۲۰ شود برایم دوچرخه بخرد. من هرسال معدلم ۲۰ می‌شد ولی پدرم هیچ‌سالی دوچرخه نمی‌خرید. ولی من ناامید نمی‌شدم و هرسال باز برای ۲۰ گرفتن تلاش مضاعف می‌کردم و حتی یک سال سعی کردم معدلم ۲۱ شود تا پدرم از بدقولی‌هایش خجالت بکشد! ولی هرگز هیچ‌کدام از دو این اتفاق نیفتاد.

مسئله‌ی خرید گوشی اندرویدی یا آی اُ اِس، بسیار پیچیده است. حتی اگر من می‌دانستم این چیزهایی که گفتی، چی هستند (که چون دکتر هستم، حتماً خوب می‌دانم) باز هم به شما نمی‌گفتم! چون یک الف‌بچه به سن شما اصلاً موبایل می‌خواهد چه‌کار؟! زمانی که من هم‌سن شما بودم، ماشین‌حساب هم برایمان ممنوع بود؛ چون معلم ریاضیاتمان گفته بود بچه‌هایی که مسئله‌هایشان را به جای استفاده از مغزشان با ماشین‌حساب حل می‌کنند خنگ می‌شوند.

گوشی همراه هم چیزی مثل ماشین‌حساب زمان ما است. تازه امروز همه‌ی گوشی‌ها ماشین‌حساب هم دارند. بنابراین شک نکنید که شما را خنگ می‌کنند! به پدرتان پیشنهاد دهید به‌جای این وسیله‌ی مضر، برایتان دوچرخه بخرد که دکتر‌جون هم با آن یک دور بزند.

----------------------------------

* شما هم می‌توانید سؤال‌های خود را با دکترجون در میان بگذارید. دکترجون آماده‌ی پاسخگویی به همه‌ی سؤال‌های شماست!
سؤال‌های خود را به ای‌میل هفته‌نامه‌ی دوچرخه به نشانی docharkheh@hamshahri.org بفرستید.

کد خبر 259152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز