گروه بورس: در روزهای آخر هفته اتفاقات جالبی در حوزه عرضه سهام دولتی روی داده‌است.

از یک‌سو وزارتخانه‌های اقتصاد و نفت در مورد عرضه سهام 21 شرکت نفتی به توافق رسیدند.

از سوی دیگر وزارت صنایع برای عرضه سهام فولاد خوزستان در مردادماه  اعلام  آمادگی  کرد  و  از طرف دیگر شرکت بورس زمان عرضه سهام سیمان دشتستان را تعیین کرد.

به این ترتیب در صورت نهایی شدن مذاکرات برای عرضه سهام مخابرات باید مردادماه داغی را در بازار سهام دولتی انتظار کشید.

در همین رابطه ایرج اکبریه رئیس ستاد اصل 44 از عرضه فولاد خوزستان در نیمه اول مردادماه خبر داد و گفت: روز چهارشنبه سوم مردادماه جلسه معارفه شرکت فولاد خوزستان با حضور سرمایه‌گذاران، کارگزاران و مدیران این شرکت برگزار می‌شود. و هفته بعد از آن 5درصد از سهام فولاد خوزستان در بورس عرضه می‌شود.

وی همچنین در گفتگوی دیگری با فارس درباره زمان عرضه سهام ذوب‌آهن گفت: سهام این شرکت نیز در سال آینده در بورس عرضه خواهد شد.

روز چهارشنبه‌ هم نشست هیات عالی واگذاری برای اتخاذ تصمیمات مهمی درباره عرضه سهام 21 شرکت نفتی، برگزاری مزایده بین‌المللی سهام فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران و نحوه واگذاری سهام بانک‌ها برگزار شد.براساس آخرین اخبار دریافتی وزیر اقتصاد با فهرست واگذاری 21 شرکت نفتی موافقت کرده است.

همچنین پس از مدت‌ها تاخیر وضعیت عرضه مابقی سهام فولاد مبارکه و ملی صنایع مس نیز روشن شده است، اما هنوز خبری از اسامی 21 شرکت نفتی و زمان برگزاری مزایده بین‌المللی فولاد و مس در دست نیست.

ایرج اکبریه درباره برگزاری نشست چهارشنبه شب هیات عالی واگذاری گفت: در این نشست درباره واگذاری باقیمانده سهام فولاد و مس تصمیم‌گیری شد.

وی از ذکر جزئیات این جلسه  آن خودداری کرد و تشریح جزئیات برگزاری مزایده بین‌المللی را به مسئولان سازمان خصوصی‌سازی سپرد.

از سوی دیگر خبر می‌رسد قرار است عرضه سهام سیمان دشتستان به عنوان بیست و هفتمین شرکت سیمانی بورس تهران از یکشنبه 24 تیر آغاز شود.

کد خبر 26434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز