یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

نزدیکیم به ثانیه‌های خدا، به‌روزهایی که خدا ما را به مهمانی فرا خوانده است؛ روزهای رمضان... شهر هم با برنامه‌های گوناگونی به پیشواز این روزها می‌رود:

دوچرخه

نمايشگاه قرآن

بيست‌ودومين نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال به‌مدت 20 روز، در باغ موزه‌ي دفاع مقدس برگزار مي‌شود.

بخش كودك و نوجوان نمايشگاه قرآن هم، امسال به كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سپرده شده است.

حمید طهماسبی، مدیر اجرایی بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن به خبرنگار دوچرخه مي‌گويد: «برنامه‌های اجرایی امسال کانون در نمایشگاه قرآن که ویژه‌ي چهار تا 18 ساله‌هاست در 15 غرفه تعريف شده است.»

او درباره‌ي فعالیت‌های اين بخش مي‌گويد:«ساخت انیمیشن، نقاشی، معرفي سبک زندگی ایرانی-اسلامی، مسابقه‌هاي رایانه‌ای، شعرخوانی، قصه‌خوانی، معرفی شخصیت‌ها، آشنایی با قرآن و احکام از فعاليت‌هاي كانون براي مخاطبان كودك و نوجوان به‌شمار مي‌آيند.

به ‌گفته‌ي طهماسبي کانون هر شب دو اجرای نمایشی ویژه‌ي کودک و نوجوان نیز پيش‌بيني كرده است. برنامه‌‌ي انيميشن‌سازي براي تشويق نوجوانان و با همكاري كانون‌هاي فرهنگي، هنري مساجد به‌شكل مسابقه برگزار مي‌شود.»

او مي‌گويد:«چون باغ‌موزه‌ي دفاع مقدس فضای بسته و سالنی کمي دارد، چادرهایی برای نمایشگاه درنظر گرفته شده است. فضایی در حدود 800 متر مربع به بخش كودك و نوجوان اختصاص يافته که حدود 500 متر از این فضا برای برگزاری کارگاه‌های هنری در نظر گرفته شده است.»

نمایشگاه قرآن از دو روز پيش(سه‌شنبه سوم تير) گشايش يافته و تا 22 تیرماه برپا خواهد بود.

 این نمایشگاه هر روز از ساعت 17 تا 24 در باغ موزه‌ي دفاع مقدس (بزرگ‌راه شهيد حقاني، انتهاي خيابان سرو، روبه‌روي پارك طالقاني) میزبان علاقه‌مندان است.

برج ميلاد

اما در ماه رمضان در برج ميلاد هم برنامه‌هاي متنوعي برگزار خواهد شد.

فرزاد هوشیار، مديرعامل برج ميلاد از برپايي جشنواره‌ي رمضان خبر مي‌دهد و مي‌گويد:«این جشنواره از هشتم تیر (اول ماه رمضان) آغاز مي‌شود و تا10 مرداد (4 شوال) ادامه پیدا خواهد کرد. برنامه‌های در نظر گرفته شده در جشنواره‌ي رمضان از ساعت 18 آغاز خواهد مي‌شود و تا ساعت 2 بامداد ادامه دارد.»

مدیرعامل برج میلاد مي‌گويد:« بیش از 194 غرفه با حضور 400 اپراتور از یک ساعت قبل از افطار آمادگی پذیرش شهروندان را دارند و خانواده‌ها می‌توانند شب‌هايي به یاد ماندنی در مجموعه‌ي برج میلاد سپری کنند.»

کد خبر 264205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha