دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

فریدون صدیقی*: او می‌تواند طولانی‌ترین روز دنیا باشد و هست. می‌تواند طولانی‌ترین شب دنیا باشد و هست، در هر دو زمان آسمان آبی است بسان شبی در کویر یزد که ستاره‌ها آنقدر به تو نزدیکند که با تو تا مقصد همراهند.

محمد مهدی فرقانی دوست هزار ساله من است، یک مرد کامل بسان آنچه در وصف مردان مرد آمده است؛ اصیل، شریف، صدیق، امین و فروتن. این همه برای مردی که سبیل مردانه دارد یک شکوه باوقار و الهام‌بخش است.

دکتر فرقانی، روزنامه‌نگار و استاد ارتباطات است. برشماری ظرفیت‌های علمی و عملی او در مجال این یادداشت نیست اما در همین کوتاه نوشته ‌باید تاکید کنم او از اساتید راستینی است که هم علم و هم ظرفیت داشتن علم را دارد. پس توهم و تبختر ندارد پس نسبت به شاگردانش سخی، فصیح، بلیغ و صحیح است و مثل هر استاد متشخصی می‌داند فرازمندی در هویت‌سازی برای شخصیت بخشی به تیپ‌هایی است که فکر می‌کنند چون پارو دارند قایقران هستند و نمی‌دانند رودخانه‌یی که به دریا نمی‌رسد پارو نمی‌خواهد.

فرقانی این را هم می‌داند آدم‌ها همواره دو دسته نیستند؛ مهم یا مفید. مهم‌ها ثروتمند‌ها و سیاستمدارها هستند و مفیدها کشاورزان، کارگران، کارمندان، آموزگاران و رفتگران. نه، او می‌داند آدم می‌تواند هم مهم باشد و هم مفید. مثل خودش که هم مهم و هم مفید است، مثل دیگرانی مثل خودش که من مفتخر به رفاقت با جمعی از آنانم.

مهدی فرقانی می‌تواند طولانی‌ترین شب ابری دنیا باشد و هست و ماه در همه حال از گوشه و کنار ابری بی‌قرار سرک بکشد تا ما بدانیم فردا طولانی‌ترین روز بارانی دنیاست.

*

فریدون صدیقی روزنامه‌نگار و مدرس روزنامه‌نگاری

منبع: روزنامه اعتماد

کد خبر 260739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز