همشهری آنلاین: با وجود فارغ‌التحصیلان بسیاری که در حرفه ارتباطات و روزنامه‌نگاری کشور وجود دارد

هیچ فکری برای ایجاد امنیت شغل فعالان حوزه از نظر قانونی انجام نشده است

فریدون صدیقی ـ مدرس ارتباطات ـ در گفت‌وگو با ایسنا، مخاطب‌شناسی را یکی از مولفه‌های حرفه‌یی بودن رسانه عنوان و اظهار کرد: این که رسانه با چه مخاطبی صحبت می‌کند و یا چه مخاطبی را هدف قرار داده از اهمیت خاصی در افزایش تعداد مخاطب برخوردار است؛ رسانه باید در تعاملات خود با مخاطب، حرفه‌یی برخورد کند.

او ادامه داد: برخورداری از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی که در فضای فعلی رسانه‌یی به تعامل حرفه‌یی با مخاطب کمک می‌کند، از دیگر عوامل حرفه‌یی شدن مطبوعات است؛ برای رسیدن به این مهم باید از کادر مجرب در جمع‌آوری و انتشار مطالب بهره برد.

وی از فرصت‌ها و فضاهایی که یک رسانه برای گسترش دامنه مخاطبان خود ایجاد می‌کند، به‌عنوان مخاطب‌سازی یاد کرد و افزود: به این منظور رسانه باید نیاز افرادی را که اهل مطالعه نشریه، سایت و یا خبرگزاری نیستند را شناسایی کرده و پاسخ دهد.

این روزنامه‌نگار اظهار کرد: با این روش بسیاری از نشریات تخصصی در حوزه آموزش، مخاطبان بسیاری جذب کرده‌اند و وارد محیط‌های خانوادگی شده‌اند.

وی در بیان مشکلات مطبوعات کشور به نبود امنیت شغلی در این حرفه به عنوان مهم‌ترین مشکل اشاره و تصریح کرد: هر چند روزنامه‌نگاران و خبرنگاران با تجربه با تعطیلی یک روزنامه یا نشریه با توجه به ارتباطاتی که برقرار کرده‌اند، می‌توانند در جای دیگر مشغول به کار شوند اما آن‌هایی که تازه وارد این عرصه شده‌اند هر لحظه را با احتمال بی‌کار شدن به سر می‌برند. 

کد خبر 93407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز