* منیژه حکمت، تهیه‌کننده‌ی فیلم «شهر موش‌ها۲» با بیان این مطلب که به‌زودی داوران مسابقه‌ی نامه‌نویسی «شهر موش‌ها» مشخص خواهند شد، اعلام کرد خیلی زود داوری این مسابقه را آغاز خواهیم کرد تا بهترین‌ نامه‌ها را انتخاب کرده و آن‌ها را طی مراسمی در ماه مبارک رمضان معرفی کنیم.

* شصت و هفتمین دوره‌‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کن، از ۲۴ اردیبهشت‌ماه در شهر کن فرانسه آغاز شد. در این دوره‌، لیلا حاتمی یکی از ۹ داور این جشنواره است. هم‌چنین عباس کیارستمی ریاست هیئت داوران بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره را برعهده دارد.

* انیمیشن «یخ‌زده» با فروش یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار، پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما شد. این انیمیشن در سه‌ماه گذشته در اکران جهانی، توانست رکورد انیمیشن «داستان اسباب‌بازی۳» را با فروش یک میلیارد و ۶۳میلیون دلار بشکند و صدرنشین پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما شود. این انیمیشن هم‌چنین بعد از فیلم‌های «آواتار»، «تایتانیک»، «انتقام‌جویان»، «هری پاتر و یادگاران مرگ۲» و «مرد آهنی۳»، در رده‌ی ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما ایستاده است.

* «بِرَد بِرد»، کارگردان انیمیشن‌های «شگفت‌انگیزان» و «رَتَتویی»، راز کد «A۱۱۳» را که در بیش از ۴۵ انیمیشن شرکت انیمیشن‌سازی پیکسار دیده می‌شود، آشکار کرد. این کارگردان در این‌باره می‌گوید: «شوخی کد «A۱۱۳» که ذهن بسیاری از مخاطب‌های ما را به‌خود مشغول کرده، شماره‌ی کلاسی در مؤسسه‌ی هنری کالیفرنیاست؛ جایی که اولین نسل انیمیشن‌سازهای ما در آن، طراحی گرافیک و شخصیت‌های انیمیشن را یاد گرفتند.»

کد خبر 259148
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز