همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهارات "سرگئی ایوانف" معاون اول نخست وزیر روسیه در باره پاسخ متقارن به استقرار سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا در لهستان و چک را غیر سازنده خواند.

به گزارش خبرگزاری نووستی،شون مک کورمک در واشنگتن به خبرنگاران گفت: "اظهارات آقای ایوانف ناموفق بود اما من فکر می کنم ما نباید این موضوع را نادیده بگیریم که در حال حاضر مذاکرات سازنده ای با روس ها جریان دارد".

مک کورمک تاکید کرد که اظهارات معاون اول نخست وزیر روسیه تکرار بیانات قبلی از سوی روس هاست و بر اهمیت یافتن راه حل های مشترک میان آمریکا و روسیه برای دفع تهدید موشک های بالستیکی اشاره کرد.

مک کورمک گفت: "این اظهار نظرها به نوعی ادامه پیدا خواهد کرد اما مهم آنست که ما جهت برقراری دیالوگی سازنده تلاش کنیم و تصمیم درستی برای پاسخ به این تهدید واقعی اتخاذ نماییم".

وی یادآوری نمود که در جریان دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در "کنبانک پورت" مذاکراتی مثبتی در مورد سپر ضد موشکی انجام شد.

سرگئی ایوانف روز 4 ژوئیه اعلام کرد [سابقه خبر] که روسیه از پاسخ متقارنی در برابر استقرار سپر ضد موشکی آمریکا در لهستان و چک برخوردار است.

وی اعلام کرد که این پاسخ 100 درصد تامین کننده امنیت ما در هر صورت است. روسیه تدابیر متناسبی برای تامین امنیت خود بکار خواهد بست.

کد خبر 25896

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز