یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۴
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: گوگل با خرید شرکت نون ویژن (Neven Vision) در حال آماده سازی فناوری جدیدی ویژه کسب اطلاعات از عکس های دیجیتالی است.

به گزارش پی سی ورلد، این فناوری گوگل را قادر می سازد که بتواند از آن برای شناسایی افراد، مکانها و اشیاء مختلف موجود در عکس های دیجیتالی استفاده کرد. گوگل قصد دارد با استفاده از فناوری های نون ویژن، نرم افزار جستجو و مدیریت عکس های دیجیتالی پیکاسا را تقویت کرده و آن را به نرم افزاری هوشمند برای شناسایی افراد و اشیاء موجود در تصاویر تبدیل کند.
نون ویژن که هم اکنون توسط گوگل و در ازای مبلغی نامعلوم خریداری شده، پیش از این ابزارهای مختلفی را ویژه شناسایی تصاویر دیجیتالی و تشخیص چهره ارائه کرده است که در زمینه های مختلف نظیر، جستجوی اینترنت، تجارت الکترونیک و مسایل امنیتی کاربرد دارند.
گوگل چندی پیش نیز با به روزنگاری نرم افزار پیکاسا قابلیت ارسال عکس به خدمات اینترنتی عکس های دیجیتالی گوگل و همچنین قابلیت به اشتراک گذاری عکس های دیجیتالی از طریق این نرم افزار را بدان افزوده بود.
هم اکنون وب سایت فلیکر (Flickr) یاهو ویژه ساخت آلبوم های اینترنتی از عکس های دیجیتالی کاربران و اشتراک گذاری آنها یکی از نخستین وب سایت های ارائه  دهنده این قبیل خدمات محسوب می شود و پیکاسا یکی از مهمترین رقبای آن است.
کد خبر 2586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز