چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: با ادامه اعتصاب سراسری کارکنان راه‌آهن آلمان ،رئیس کل راه‌آهن این کشور سه اتحادیه اعتصاب کننده رابرای روزپنج‌شنبه (۵ ژوئیه) به‌پای میز مذاکره فراخواند.

به گزارش دویچه وله،هلموت مه‌دورن (Helmut Mehdorn)گفت، در مذاکرات حقوق اعتصاب‌کنندگان را در نظر خواهد گرفت.

در دومین روزاعتصاب کارکنان سراسری راه آهن، قطارهای بین‌شهری آلمان به مدت ۴ ساعت از کار افتادند. اعتصاب‌کنندگان برای رسیدن به خواست خود، از ساعت ۵ تا ۹ صبح، که ساعات اصلی رفت و آمد شاغلان است،  دست از کار کشیدند. برنامه‌ این اعتصاب را دو سندیکای کارکنان راه آهن و سندیکای لوکوموتیورانان ریخته‌اند.
 

سندیکاهای کارکنان خواستار ۷ درصد اضافه حقوق هستند. سندیکای لوکوموتیورانان به این مقدار راضی نیست و  تقاضای ۳۱ درصد اضافه حقوق کرده است.

در مقابل، شرکت راه آهن سراسری آلمان ۲ درصد اضافه حقوق به علاوه‌ پرداخت یکباره‌ ۳۰۰ یورو برای ۱۳۴۰۰۰ شاغل راه آهن را پیشنهاد کرده بود.

پیشنهاد جدید رئیس کل راه آهن

هلموت مه‌دورن  رئیس کل راه آهن آلمان، در واکنش به این حرکت اعتراضی گسترده، اعتصاب‌کنندگان را به مذاکره دعوت کرده است. در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت راه آهن پیشنهادهای جدیدی مطابق با خواست‌های اعتصاب‌کنند‌گان داردگفت: «ما قصد مذاکره داریم و کسی که این قصد را دارد مصالحه خواهد کرد.»

 او همزمان با محکوم کردن این اعتصاب، آن‌را غیرقابل فهم خواند و افزود که این اعتصاب تاکنون برای شرکت راه‌آهن هزینه سنگینی دربرداشته است.

 با وجود پیشنهاد رئیس راه‌آهن، برگزاری این مذاکرات در روز پنج‌شنبه، ۵ ژوئیه، همچنان در هاله‌ای از ابهام است. دو اتحادیه حمل‌ونقل هنوز پاسخی به دعوت مه‌دورن نداده‌اند. آنها تجربه‌ دو مذاکره ناموفق را دارند.

 اتحادیه لوکوموتیورانان که تاکنون پای میز مذاکره نرفته‌است، پیشنهاد رئیس راه‌آهن را صریحاً ردکرد. آنها با داشتن خواست‌های رادیکال‌تری اعلام کرده‌اند که به‌این زودی تن به مذاکره نخواهند ‌داد.

 پیوستن اتحادیه لوکوموتیورانان  به اعتصاب، رفت‌وآمد مسافرین مخصوصاً مسافرین شاغل را به‌شدت مختل کرد.

دو اتحادیه حمل‌ونقل و اتحادیه لوکوموتیورانان به دلیل تفاوت در خواست‌های مطرح شده، اعتصابات خود را به‌شکل جداگانه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

کد خبر 25820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز