جمعه ۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان بار دیگر با هدف تحقق خواسته‌های صنفی خود اعتصاب محدودی برگزار کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های آلمان در این اعتصاب که در ساعات آغازین روز جمعه 31 اوت (نهم شهریور) و به مدت دو ساعت برگزار شد، برخی از پروازهای این شرکت هواپیمایی در داخل آلمان و اروپا لغو و یا با تأخیر انجام شد.

از سوی دیگر اتحادیه خلبانان آلمان که اعتصاب یاد شده را برگزار کرده بود، هشدار داد که در صورت محقق نشدن خواسته اعضای این اتحادیه، اعتصاب‌های بیشتری را سازماندهی خواهد کرد.

این اتحادیه خواستار ایجاد شرایط کاری بهتر از جمله کاستن از ساعات کاری اعضای خود به‌ویژه در شرکت هواپیمایی "سیتی‌لاین" وابسته به لوفت‌هانزا است.

پیشتر خلبانانان خطوط هواپیمایی "ا.تی. یو" و "دی.بی.ای" آلمان هم برای دستیابی به خواسته‌های خود در زمینه افزایش حقوق، حق استراحت بیشتر در بین پروازها و نیز قرارداد جدید کاری اعتصاب محدودی را برگزار کرده بودند.

در همین حال واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، در پی‌ اعتصاب‌ خلبانان‌ عضو اتحادیه‌ شرکت‌های‌ هواپیمایی‌ در آلمان‌، شرکت‌ هواپیمایی‌ لوفت‌هانزا روز ‌جمعه‌‌ هجده‌ برنامه‌ پرواز خود را لغو کرد و اعلام کرد شصت‌ برنامه‌ پرواز دیگر هم‌ با تأخیر انجام‌ می‌شود‌.

سخنگوی‌ شرکت‌ هواپیمایی‌ لوفت‌هانزا گفت‌: این‌ اعتصاب‌ که از ساعت‌ 4:30 تا 6:30 به‌ گرینویچ‌ (7 تا 9 صبح به وقت تهران) طول‌ کشید، فرودگاه‌های‌ برلین‌ مونیخ‌ و هامبورگ‌ را فرا گرفته بود.

این‌ اعتصاب‌ شامل‌ پروازهای‌ داخلی‌ و پروازهایی‌ بود که‌ به‌ مقصد کشورهای‌ اروپایی‌ هستند.

روز پنجشنبه هم خلبانان‌ شرکت‌ هواپیمایی‌ آلمانی‌ لوفت‌هانزا اعتصاب‌ محدود و هشدار دهنده‌ برگزار کردند که موجب‌ تأخیر در برخی‌ پروازهای‌ داخلی‌ این‌ شرکت‌ شد‌.[در همین ارتباط]

کد خبر 30198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز