همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از الحاق چند شناور سطحی و زیرسطحی به ناوگروه نداجا در آب‌های آزاد و نیز طی شدن مراحل ساخت ناوشکن آموزشی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم استقبال از ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم دریایی در بندرعباس گفت: ناوگروه بیست و نهم نداجا از اول بهمن سال گذشته مأموریت خود را آغار کرد و امروز پس از 100 روز در ساحل بندرعباس پهلو گرفت. همچنین ناوگروه سی‌ام ارتش در حال حاضر در آب‌های آزاد حضور دارد.

وی افزود: اسکورت 152 نفتکش و کشتی تجاری در آب‌های آزاد و همچنین دو مورد درگیری با دزدان دریایی که در هر دو مبارزه نیرو ارتش جمهوری اسلامی ایران پیروزی میدان بود، از اقدامات ناوگروه بیست و نهم بوده است. دزدی دریایی همچنان ادامه دارد ولی ما با قدرت با آن مقابله می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: 208 دانشجو نیز طی این مأموریت به منظور آموزش‌های عملیاتی و آشنایی با تجهیزات شناورها، ناوگروه بیست‌ونهم ارتش را همراهی کردند.

سیاری خاطرنشان کرد: ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ابعاد آموزشی، عملیاتی و اطلاعاتی مأموریت خود را به نحو احسن به پایان رساند.

وی با بیان اینکه "اقتدار در پای میز مذاکرات به دلیل آمادگی نیروی مسلح کشور است"، افزود: اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که موجب شده دولتمران ما بتوانند سر میز مزاکرات با اقتدار وارد شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: دشمنان بدانند که ملت ما همان شعاری را که بر روی سهند و سبلان سر داده می‌شد، ادامه می‌دهند که راهشان راه حسین(ع) است.

سیاری از الحاق چند شناور سطحی و زیرسطحی به ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: چند شناور سطحی و زیرسطحی در آینده نزد و تا پایان سال جاری به ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه "مراحل ساخت ناوشکن آموزشی خلیج فارس آغاز شده است"، افزود: این ناوشکن توانایی نیروی دریایی را افزایش می‌دهد زیرا هم قادر است در عرصه آموزشی عمل کند و هم می‌تواند مأموریت‌های ناوشکن را انجام دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان با بیان اینکه "زیردریایی کلاس فاتح در سال جدید رونمایی می‌شود"، گفت: ناوشکن کلاس جماران در مدل‌های دو تا هفت نیز در حال تولید است.

کد خبر 257684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز