همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی ناوشکن دماوند در نیمه اول سال جاری خبر داد.

ناوشکن

به گزارش تسنیم، 27 اسفند ماه سال 91 سازه یک فروند شناور جدید با حضور رئیس‌جمهور وقت به همراه سرلشکر فیروزآبادی و دیگر مقامات ارشد نظامی در آب‌های دریای خزر و در بندر انزلی به آب انداخته شد.

به گفته سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع وقت ایران، ناوشکن غول‌پیکر دماوند از نظر طراحی و ساخت کاملا بومی بوده و با همکاری نزدیک حدود 400 دانشگاه، مرکز تحقیقاتی، تولیدی و صنعتی در داخل ساخته شده و از جدیدترین تجهیزات ناوبری و سیستم‌های پیچیده دفاعی و رهگیری برخوردار است.

حالا با گذشت حدود 8 سال از افتتاح خط تولید این ناوشکن، تلاش متخصاصان کشورمان در حوزه دریایی و نظامی به ثمر نشسته و این ناوشکن در آستانه رونمایی قرار داشته و قرار است که به ناوگان نیروی دریایی ارتش در شمال، اضافه شود.

در همین زمینه، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌و‌گو با تسنیم از رونمایی ناوشکن دماوند در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت: کار تست این ناوشکن ادامه دارد و ان‌شاالله تلاشمان بر این است که در 6 ماه اول سال جاری آن را رونمایی کنیم.

وی افزود:به محض اینکه این ناوشکن وارد چرخه عملیاتی شد در ماموریت‌های‌ مختلف از آن استفاده خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دریاهای شمال از ناوشکن دماوند استفاده خواهیم کرد، تصریح کرد: معدود کشورهایی در جهان از توانایی ساخت تجهیزات دریایی برخوردار هستند اما ما پتانسیل خوبی را در ساخت تجهیزات دریایی پیدا کردیم و قطعا حرکت و نگاه ما به آینده است و در آینده دستاوردهای ارزشمند دیگری را نیز رونمایی خواهیم کرد.

کد خبر 257512
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز