همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: سامانه راصد ۳۲ می‌تواند سمت ارتفاع و سرعت اهداف پرنده را به صورت دیتا و در محدوده بیش از ۱۵ کیلومتر برای مراکز کنترل ارسال نماید.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در آستانه 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دست‌آوردهای این قرارگاه در حوزه کشف و شناسایی گفت: سامانه راصد 32 از دست‌آوردهای خوب قرارگاه پدافند هوایی در حوزه کشف و شناسایی است که می‌تواند سمت ارتفاع و سرعت اهداف پرنده را به صورت دیتا و در محدوده بیش از 15 کیلومتر برای مراکز کنترل ارسال نماید.

امیر اسماعیلی در ادامه افزود: به کمک این دست اورد ، دیده بان توسط سامانه ای که در کلاه و یا دوربین او نصب شده است سمت سرعت ارتفاع و سمت گذرنده هدف یا اهداف پرنده را به مراکز کنترل ارسال می کند.

وی در پایان افزود: شبکه دیده بانی یکی از شبکه‌هایی است که مد نظر فرمانده معظم کل قوا است و سال گذشته ایشان فرمودند که به بخش دیده بانی اهمیت ویژه ای داده شود و بر اساس همین تدبیر ما امروز در سامانه های دیده بانی به سامانه پیشرفته راصد 32 رسیده ایم که محصول کار متخصصین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

کد خبر 255998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز