شهروندان: رزمایش مشترک دریایی امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران با کشور سلطنتی عمان در آبهای دریای عمان آغاز شد.

ناو گروه

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران که از جمعه گذشته در بندر سلطان قابوس مسقط حضور دارد به همراه ناوهای امدادی نیروهای مسلح سلطنت عمان، چهارمین رزمایش مشترک امداد و نجات نیروی دریایی دو کشور را در آبهای عمومی سلطان نشین عمان آغاز کرده‌اند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در این خصوص گفت: در این رزمایش ، ناوگروه جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن الوند، ناو موشک انداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر و بالگرد AB212 از نیروی دریایی ارتش و یدک کش سفیر 3 حضور دارند.

وی افزود: این ناوگروه در دو روز قبل جلسات هماهنگی و برنامه ریزی را با ناوگروه کشور عمان انجام داد که در این دو روز بازدیدهای دوجانبه و مسابقات ورزشی و قرآنی نیز صورت گرفت.

دریادار جره ادامه داد: هم اینک یگانهای شرکت کننده ایرانی و عمانی در این منطقه عملیات امداد و نجات را تمرین می‌کنند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول این رزمایش تمرین‌های تاکتیکی نظیر تمرین سوختگیری در دریا، مانور تغییر آرایش، اسکورت کاروان، مخابرات در دریا، عملیات یدک و تمرین لنگر انداختن در صورت بندی انجام شد و در مرحله دوم تمرینات تخصص امداد و نجات انجام می شود که واکنش سریع در مقابل سوانح دریایی و نجات شناور و نجات نیروهای نیروی انسانی آسیب دیده از اهداف این مرحله رزمایش است.

معاون عملیات نیروی دریایی افزود: این رزمایش امشب پایان می یابد و ناوگروه ایران به بندرعباس بازخواهد گشت.

گفتنی است همزمان با آغاز رزمایش مشترک ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران در آبهای دریای عمان، یازدهمین اجلاس کمیته نظامی مشترک ایران و عمان در مسقط با حضور فرماندهان ارشد نظامی نیز آغاز بکار کرد.

در این اجلاس آخرین روند فعالیت‌های مشترک و همکاری‌های نظامی دو کشور که در گذشته به توافق رسیده بود مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای توافقات جدید و ارتقای آن گفت‌وگو خواهد شد.

دو طرف همچنین در این نشست، موضوعات مندرج در برنامه کاری را که شامل تقویت همکاری‌های دوجانبه با موضوعات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، همچنین امور مرزبانی و دریابانی مورد بررسی قرار داده و ابراز امیدواری کردند تا با توسعه مناسبات دوجانبه شاهد تحکیم روابط در زمینه همکاری‌های نظامی ایران و عمان باشند.

همچنین پشتیبانی از ناوگروه‌های ایرانی که نیاز به حمایت بنادر عمان دارند، رزمایش‌های مشترک به ویژه رزمایش‌های امداد و نجات و زمینه‌سازی رزمایش‌ها در سطح بالاتر، حضور تیم‌های نیروهای مسلح دو کشور برای بازدید از نیروهای یکدیگر بخشی از گفت‌وگوهای دوجانبه کمیته نظامی مشترک ایران و عمان به شمار می‌رود.

کد خبر 255049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز