همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اعزام سی­‌امین ناوگروه این نیرو به دریا برای دور زدن قاره آفریقا و نیز انجام رزمایش مشترک امداد و نجات با عمان را از مهمترین برنامه‌های نداجا در سال ۱۳۹۳ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاد خودکفایی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزود: سی‌امین ناوگروه را به دریا اعزام می‌کنیم تا ان­‌شاءالله قاره آفریقا را دور بزند.

وی با اشاره به اینکه "از فناوری روز در تولید تجهیزات دریایی استفاده می‌شود"، اظهار کرد: امروز با علم و دانشی که در نیروی دریایی وجود دارد، توانسته‌ایم حضور خود را در زیر و سطح دریا اثبات کرده و گسترش دهیم.

دریادار سیاری با بیان اینکه "در حوزه زیر دریا حضور خود را گسترش داده‌ایم"، تصریح کرد: این حضور در سطح دریا نیز اتفاق افتاده است و در این راستا اعزام سی‌امین ناوگروه از جمله برنامه‌های ماست.

وی به نمایشگاه دستاوردهای جهاد خودکفایی نیز اشاره کرد و گفت: بررسی توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است تا میزان پیشرفت را نسبت به سال‌های گذشته ارزیابی کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اکنون قادر به تولید تجهیزات مورد نیاز برای حضور در سطح و زیر دریا هستیم و قادریم تجهیزاتی برای حضور در آب‌های آزاد و منطبق با فناوری‌های روز دنیا تولید کنیم.

سیاری در پایان، انجام رزمایش مشترک امداد و نجات با کشور عمان را از جمله برنامه‌های نیروی دریایی ارتش در سال 1393 اعلام کرد و گفت: این رزمایش 18 فروردین به مدت سه روز برگزار می‌شود.

کد خبر 253593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز