همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برخی اخبار مبنی بر حضور ناوگروه این نیرو در اقیانوس اطلس و حوالی مرزهای آبی آمریکا در این اقیانوس، گفت: نیروی دریایی قصد ورود به آب‌های سرزمینی هیچ کشوری را ندارد.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری که در راهپیمایی روز 22 بهمن در تهران حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو سوم کره زمین شامل دریاها می‌شود که 70 تا 80 درصد آنها آبهای آزاد هستند که این آبها متعلق به همه کشورهای جهان است و ما این اختیار را داریم که در آبهای آزاد حضور داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: هر کشوری دارای 50 کیلومتر عمق مرز آبی و آبهای سرزمینی است که هیچ کشوری بدون اجازه نمی‌تواند وارد این آبها شود. نیروی دریایی ارتش نیز هیچگاه بدون اجازه وارد آبهای سرزمین هیچ کشوری نمی‌شود زیرا ما اهل تعدی و تجاوز نیستیم.

سیاری درباره ناوگروه 29 نیروی دریایی ارتش نیز گفت: این ناوگروه هنوز وارد اقیانوس اطلس نشده است و هم‌اکنون در خلیج عدن حضور دارد و در فروردین‌ماه پس از پایان مأموریت خود به کشور بازمی‌گردد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه درباره حضور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن اظهار کرد: مردم پاسخ تهدیدها را همواره می‌دهند. بازدارندگی بین معناست که مردم همواره پشتیبان اصلی این انقلاب هستند.

کد خبر 249207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز