همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این که در خلیج عدن امنیت را برای کشتی‌های خودی و سایر کشورها برقرار کرده‌ایم، گفت: استفاده از دریا نیازمند داشتن قدرت دریایی است.

به گزارش مهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح یکشنبه در نخستین همایش ملی دریانوردی ایرانیان در بوشهر اظهار داشت: دریا دارای اهمیت بسیار زیادی در زمینه صادرات و واردات و اشتغال است و باید از دریا به نحو بهینه و مطلوب استفاده کنیم.

وی در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای استفاده بهینه از دریا اشاره کرد و بیان داشت: دریا محور توسعه است و ما نیز باید به بهترین شکل از این فرصت مناسب برای پیشرفت و توسعه بهره بگیریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران موقعیت جغرافیایی کشورمان را ممتاز خواند و ادامه داد: بهترین موقعیت جغرافیایی را در جهان داریم که باید قدر این موقعیت را بدانیم و از آن استفاده کنیم که در غیر این صورت یک تهدید برای ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش نیز دارای اهمیت بسیار زیادی در اقتدار کشور است و به گفته مقام معظم رهبری، نیروی دریایی مثل نوک پیکان در برابر تهدیدات برنده و درنده است.

سیاری داشتن قدرت دریایی را لازمه استفاده بهینه از دریا دانست و تاکید کرد: با اقتدار نیروی دریایی توانسته‌ایم با استفاده از یک ناوگان نظامی، دو ناوگان تجاری و سه ناوگان صنایع زیرساخت دریایی در دریای سرخ، مدیترانه، شمال اقیانوس هند حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای مقابله با ناامنی‌های دریایی توسط نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: در خلیج عدن امنیت را برای کشتی‌های خودی و سایر کشورها برقرار کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیروی دریایی را یک نیروی راهبردی می‌خوانند، تصریح کرد: نیروی دریایی یک نیروی علمی، نظامی و سیاسی است و نمی توان آن را یک نیروی حاشیه‌ای دانست و حوزه فعالیت آن از مرزها فراتر است.

وی با اشاره به جایگاه بسیار مهم ایران در منطقه، اضافه کرد: بخش عظیمی از نفت مورد نیاز جهان از طریق منطقه خلیج فارس تامین می‌شود که هر چه این میزان نفت بیشتر باشد نقاط قوت ما نیز بیشتر است و تنگه هرمز یکی از هشت گذرگاه مهم جهان است که گلوگاه صادرات و تجارت کشورهای دنیا است.

نخستین همایش "دریانوردی ایرانیان و نیروی دریایی ایران در گذر تاریخ" صبح یکشنبه با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، استاندار بوشهر، معاون وزیر راه، مدیرعامل شرکت نفتکش و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر آغاز شد.

نمایشگاه ملی دریانوردی از بخش‌های جانبی این همایش است که از امروز آغاز به کار کرد و تا بیستم فروردین ادامه دارد.

کد خبر 252525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز