همشهری آنلاین: ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پیامی از حضور گسترده مردم در مراسم بزرگداشت شهدای بازی دراز در اردیبهشت ۹۳ قدردانی کرد.

 راهیان نور

به گزارش ایسنا، در این پیام آمده است: شهادت، باب گشوده پروردگار برای قرب الی‌الله است و ساکنین آن کبوتران خونین بالی هستند که در کوچ معنویشان به سمت "عند ربهم یرزقون" به آسمان دل زمینیان سر می زنند و معنویت و معرفت را روزیشان می‌سازند؛ این نعمتی است که برای آن باید سجده شکر به درگاه حق به جای آورد.

«عرفان واقعی خانقاهش بازی‌دراز است» چرایی گفتن این جمله از سوی سیدالشهدای انقلاب، شهید بهشتی دلایل خاص خود را دارد اما مهم‌ترین دلیل را باید فرزندان گمنام حضرت روح‌الله دانست که معنای واقعی «هر که از تن بگذرد جانش دهند» را در بازی‌دراز به منصه ظهور رساندند. شهید چون از قید خود گذشت به یک شاهد دائمی تبدیل گشت.

در ادامه این پیام آمده است: حرکت صدها صاحبدل عاشق و دلداده شیدا با پای پیاده و از فاصله دور به سمت خانقاه عارفان، رسم زیبای شناخته شده‌ای است، اما آنچه چند روز گذشته، در روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت ماه با اراده و همت هزاران دلباخته عاشق در یادمان شهدای بازی دراز رقم خورد چشم هر بیننده‌ای را خیره ساخته و حرکت امت ولایت‌مدار و دوست‌دار شهدا با رمز مقدس یا زهرا(س) به سوی ارتفاعات بازی دراز و با هدف تجدیدعهد با آرمان‌های شهدای والامقام همگان را به حیرت وا داشت و ارادت قلبی امتی حسینی را به منصه ظهور رسانید.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: هر چند زبان‌ها در توصیف و سپاسگزاری از این حضور پرشور که مسلماً در تاریخ ماندگار خواهد بود ناتوان است لیکن ستاد مرکزی راهیان نور کشور بر خود فرض می‌داند مراتب تقدیر و سپاس خود را به دلیل این عزم جمعی و حضور وصف‌ناپذیر به محضر یکایک عزیزان به خصوص حضور فوق‌العاده و چشمگیر خانواده ی معظم شهدای غرب کشور که در خلق این حماسه معنوی ایفاگر نقش بودند، اعلام کند.

ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پایان لازم می‌داند از عنایت ویژه نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه و مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه استان کرمانشاه، مهمان نوازی مردم غیور و شهیدپرور شهرستان سرپل ذهاب و دستگاه‌هایی که در خدمت به این حرکت عظیم مردمی تلاش خالصانه داشتند به خصوص سپاه نبی‌اکرم (ص)، فرمانداری سرپل ذهاب، ناحیه مقاومت بسیج سرپل ذهاب، موسسه وصال نور کرمانشاه، موسسه طلایه‌داران نور آفاق،تیپ 71 ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، شهرداری سرپل ذهاب و ... صمیمانه تشکر و سپاسگزاری کند.

توفیق همگان را در خدمت به آرمان‌های امام راحل (ره)، شهدا و منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و تعظیم شعائر الهی در همه زمان‌ها و فرصت‌ها از درگاه احدیت خواستاریم.

کد خبر 257513
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز