همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب کشور از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال به صورت رسمی آغاز می‌شود که با توجه به سالگرد عملیات غرورآفرین «بازی‌دراز» برنامه ویژه‌ای در منطقه «سرپل ذهاب» خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور در جلسه قرارگاه راهیان نور که با حضور فرماندهان قرارگاه‌های راهیان نور ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه برگزار شد، گفت: از ابتدای اردیبهشت سال 92 تا امروز یعنی 17 فروردین سال 93، قریب به 4 میلیون زائر در زیارتگاه های مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس حضور یافته اند.

وی با اشاره به بازدید زائرین خارجی از اردوهای راهیان نور تصریح کرد: 43 زیارتگاه شهدا در 7 استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، بوشهر و هرمزگان میزبان آحاد امت است که بحمدالله این زیارتگاه ها در طول سال فعال هستند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور با اشاره به جلسه این قرارگاه، گفت: این جلسه با هدف دریافت گزارش های اولیه رده های کشوری و لشکری در طول یک سال گذشته و همچنین برای آماده شدن در اجرای باشکوه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور امروز در استان کرمانشاه و در رده های مختلف تشکیل شده است که به بررسی ابعاد گوناگون این عملیات بزرگ فرهنگی خواهد پرداخت.

وی حضور رهبر معظم انقلاب را در مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس مورد تقدیر قرار داد و اظهار داشت: امام خامنه ای با حضور خویش در سرزمین های نور مسیر و جهت فرهنگی ملت را مشخص می کنند که این حضور نشان از جایگاه والا و اهمیت بالای مناطق عملیاتی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

فضلی در ادامه خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور غرب و شمالغرب کشور از ابتدای اردیبهشت ماه امسال به صورت رسمی آغاز می شود که با توجه به سالگرد عملیات غرورآفرین «بازی دراز» برنامه ویژه ای در منطقه «سرپل ذهاب» در زیارتگاه «بازی دراز» که هر ساله با استقبال چشمگیر ملت و به ویژه جوانان روبرو می شود، خواهد داشت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در پایان به برنامه های گوناگون فرهنگی در اردوهای راهیان نور اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مبتکرانه که اثرات چشمگیری در زائرین داشته و مورد توجه عموم مردم واقع شد، نمایش های رزمی-بصیرتی شبانه است که در سال گذشته در 8 نقطه از مناطق عملیاتی در جنوب، غرب و شمالغرب کشور به تعداد 3 هزار و 500 نمایش اجرا شده است.

در جلسه امروز قرارگاه راهیان نور متولیان این حرکت عظیم در سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج گزارش اقدامات، راهکارها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

کد خبر 254905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز