همشهری آنلاین: جلسه کمیته امنیتی انتظامی راهیان نور کشور به صورت فصلی برگزار می‌شود ولی با توجه به حساسیت اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب کشور این موضوع را به صورت ماهانه برگزار می‌کنیم.

مجتبی پرمایه

به گزارش ایسنا، مجتبی پرمایه معاون زائرین و خادمین ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به مطلب فوق افزود: استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام جزو نقاط امنیتی انتظامی ما محسوب می‌شوند که چند روز گذشته، اولین جلسه این مناطق را برگزار کردیم.

دبیر کمیته امنیتی انتظامی ستاد مرکزی راهیان نور اظهار کرد: موضوع جلسه کمیته حول محور بحث‌های ترافیکی، تردد زائر از مبدا تا مقصد و مسیر یادمان‌های دفاع مقدس و موضوع امنیت زائران شهدا بود.موضوعات مرزی، نحوه تردد و همه مسائلی که ممکن در بعضی از استان‌ها داشته باشیم مطرح شد و سیاست‌های کلی در شورای سیاست‌گزاری بنیاد راهیان نور مشخص شد.

وی گفت: در جلسه مسائلی مانند ملاحظاتی که مقام معظم رهبری در بحث‌های مختلف راهیان نور به بحث‌های تخصصی کمیته گذاشته و یکسری راهکارهایی پیشنهاد شد و مصوبات خوبی انجام گرفت.

پرمایه با اشاره به ملاحظات قومی و مذهبی در غرب و شمال غرب اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده که ایجاد وحدت رویه‌ای در حرکت فرهنگی صورت بگیرد که خود این حرکت موضوعات حاشیه‌ای ایجاد نکند.

دبیر کمیته امنیتی راهیان نور،تردد شبانه کاروان‌های راهیان نور از شهری به شهر دیگر در استان‌های غرب و شمال غربی در ایام اوج راهیان نور را ممنوع اعلام و گفت: با توجه به اینکه جاده‌های این مناطق، پر پیچ و خم و بیشتر کاروان‌ها ناآشنا هستند، تردد شبانه کاروان‌های راهیان نور را ممنوع اعلام کردیم.

پرمایه در پایان گفت: موارد مربوط به مین‌زدایی در جلسه اخیر بسته و قرار شد که موضوع کارشناسی آن در اردیبهشت‌ماه انجام شود.

کد خبر 257162
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز