همشهری آنلاین: یادواره سرداران و شهدای سنگرسازان بی‌سنگر تیپ پشتیبانی و مهندسی جنگ ۵۷ فجر جهادسازندگی آذربایجان‌شرقی، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در تبریز برگزار می‌شود.

سنگرسازان بی‌سنگر

به گزارش ایسنا، کریم شعبانی در جلسه هماهنگی برگزاری این یادواره، هدف از برگزاری آن را ارج نهادن به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان جهادسازندگی استان در دفاع مقدس عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه پاسداشت مقام شامخ شهدا از وظایف تمامی دستگاههای اجرایی و مردم به شمار می‌رود به همین منظور این یادواره، برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سنگرسازان بی‌سنگر دوران دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی ما هستند و بر این اساس همه باید ادامه دهنده راه این عزیزان در راستای حفظ کیان و دستاوردهای گرانقدر انقلاب اسلامی ایران باشیم.امنیت و آرامش امروز کشور مدیون خون شهدا بوده و همچنین، عظمت انقلاب اسلامی مدیون خون شهدایی است که در هشت سال دفاع مقدس خالصانه در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کردند.

شعبانی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری گفت: شهدای دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات و تنها با توکل به خدا و همت مضاعف در برابر اشغالگران بعثی ایستادند و اکنون نیز همه ما باید تمام توان خود را برای تحقق آرمان‌های شهدا در سنگر اقتصادی بکار بندیم و به جرأت می‌توان گفت که توفیق بسیاری ازعملیات‌ها، مرهون تلاش عاشقانه جهادگران بوده است.

وی اظهار کرد:نقش نیروهای مهندسی جهاد در حفظ پیروزی‌های رزمندگان اسلام درآن سالها غیرقابل توصیف بوده و بدیهی است بزرگداشت فداکاری‌های دلیرمردان جهادگر آذربایجان‌شرقی در سالهای جبهه وخون، بهانه‌ای برای مرور مجدد چهره‌های همیشه متبسم آن یاران سفرکرده بوده و می‌تواند، گام کوچکی در راستای آشنایی نسل جوان با ایثارگری‌های آن انسان‌های بزرگ تلقی شود.

کد خبر 255476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز