یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب «نیم روی جنگ» خاطرات علی زین العابدین از دوران حضور وی در جبهه های جنگ در طول سالهای دفاع مقدس، به بازار کتاب عرضه شد.

نیم روی جنگ

اين کتاب که توسط انتشارات ساوالان ایگیت لری در اردبیل به چاپ رسیده است شامل خاطرات علی زین العابدین از عملیات‌های مختلف در بازه زمانی 1362 تا1367 است.

کتاب نيم‌روي جنگ که مشتمل بر 512 صفحه است در فصولی جداگانه به روایت خاطرات و ماجراهای جنگ از زاویه دید نویسنده پرداخته است.

برگزیده خاطرات عملیات والفجر مقدماتی، خیبر، بدر، والفجر8 (فتح فاو)، کربلای 4،کربلای 5،کربلای 8،عملیلت نصر7، بیت المفدس 2 می باشد.

در پایان این کتاب ضمیمه ای شامل تصاویر و اسناد جمع آوری شده توسط نگارنده کتاب آمده است که شامل عکسهایی با همرزمان شهید، نقشه های مناطق عملیاتی، بعضی مکاتبات، یادداشتهای همرزمان شهید نگارنده از جمله شهید بنی هاشم و تصاویری از جدول رموز مکالمات رادیویی ارتش عراق در عملیات نصر می‌باشد.

عمار احمدي از همرزمان علي زين‌العابدين در بخشي از مقدمه كتاب نوشته است:

... دلم مي‌خواست اين احساس‌ها را من بنويسم اما خوشبختانه يا متاسفانه علي زين‌العابدين نوشتن را هم خوب  مي‌دانست. دوست داشت خودش بنويسد و نوشت، خوب هم نوشت. ارزش اين اثر گذشته از خاطرات تلخ و شيرين به خودنوشت بودن آن است. من كه عمار احمدي هستم و ساسان ناطق، رضا كاظمي، محمود مهدوي، حسن فيضي؛ كاري به كار علي زين‌العابدين نداشتيم. او خودش نوشت و اسم كتابش را نيم‌روي جنگ گذاشت و ما خوانديم و لذت برديم ... .

کتاب نيم‌روي جنگ توسط انتشارات ساوالان ایگیت لری در اردبیل با شمارگاه 1000 نسخه و با قيمت 20 هزار تومان به چاپ رسیده است.

کد خبر 268373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha