همشهری آنلاین: جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: سپاه اصفهان در راستای مبارزه با جنگ نرم دشمن در نظر دارد در ازای تحویل هر دستگاه ماهواره به صورت نیم بها یک دستگاه آنتن دیجیتال به خانواده‌ها تقدیم کند.

راهیان نور

به گزارش ایسنا، سردار مجتبی فدا، صبح امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران همچنین در خصوص برنامه اردوهای راهیان نور غرب کشور، اظهارکرد: برنامه راهیان نور جنوب و غرب یکی از ماموریت‌های مهم فرهنگی سپاه در سال‌های گذشته بوده که توانسته است تاثیر مطلوب و موثری بر آحاد جامعه بگذارد.

وی اظهار کرد: سپاه در سال گذشته با وجود مشکلات و کاستی‌های فراوان توانست 56 هزار نفر زائر را به مناطق جنگی جنوب اعزام کند که از این تعداد 23 هزار نفر مربوط به اقشار بسیج محلات و آحاد مردم ، 5000 نفر از اقشار دانشجو و 23 هزار نفر دانش‌آموز بود.

فدا درباره آمار اعزام شدگان داوطلب به مناطق غرب کشور خاطرنشان‌کرد: در سال گذشته 5000 نفر زائر با اعزام به چهار اردوگاه غربی کشور توانستند از مناطق جنگی استان‌هایی مانند کرمانشاه، قصرشیرین، جوان رود، سر پل ذهاب و پاوه بازدید کنند و از رزم شبانه نیز بهره مند شوند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: معاونت اردویی و گردشگری سپاه صاحب‌الزمان تصمیم دارد در مرحله آتی اعزام‌های زائران علاقه‌مند به بازدید از مناطق جنگی غرب کشور، به اعزام 5000 نفر در قالب اردوهای 72ساعته از 15 مرداد ماه سال جاری تا 15 شهریور ماه امسال اقدام کند و با ترتیب دادن گردش از اماکن زیبای سیاحتی و زیارتی غرب کشور اوقات خوشی را برای آن‌ها رقم بزند.

وی افزود: بر اساس جلسه اخیر وزیر آموزش و پرورش با جانشین سازمان بسیج مستضعفین مقرر شد از مهرماه سال جاری 60 هزار دانش‌آموز در قالب اردوهای راهیان نور با اعزام به مناطق جنوبی کشور به طور ویژه در دو اردوگاه شهید مسعودیان و شهید باکری مستقر شده و از رزمایش‌های شبانه استفاده کنند.

فدا درباره تخصیص اعتبارات لازم به اردوی راهیان نور ادامه داد: در سال گذشته به علت کمبود اعتبارات وزارت آموزش و پرورش بیشترین بار تامین هزینه‌ها بر دوش سپاه افتاد، اما امیدواریم امسال با همکاری 50 درصدی نواحی آموزش و پرورش و مدیران مدارس مشکلات در این حوزه نیز مرتفع شود.

وی ادامه داد: در ابتدای سال 93 ، 2000 زائر اصفهانی در سخنرانی مقام معظم رهبری در منطقه شرق کارون حضور داشتند که این موضوع موجبات خرسندی استان اصفهان را فراهم کرده چرا که مردم انقلابی و ولایت‌مدار اصفهان حضور فرماندهان ارشد خود مانند خرازی را در عملیات‌های شرق کارون هرگز از یاد نمی‌برند و امیدوارند که امسال نیز بتوانیم از برکات حضور فرمانده کل قوا نهایت بهره را ببرند.

وی خاطر نشان‌کرد: حضور اعضای بسیج طلاب در جریان برگزاری اردوهای راهیان نور جنوب و غرب بسیار چشمگیر و تاثیرگذار است به طوری که بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته،هر اتوبوس زائر یک روحانی دارد که وظیفه انجام امور تبلیغی و فرهنگی کاروان را بر عهده دارد.

فدا در بیان رهاورد سرزمین‌های نور و رحمت اظهارکرد: هر سال جشنواره راهیان نور در یکی از استان‌های مرزی کشور برگزار می‌شود و زائران مناطق جنگی جنوب و غرب کشور می‌توانند با ارسال آثار و خاطرات خود در قالب فیلم، عکس، دل نوشته، کتاب، شعر و نقاشی در این مسابقات شرکت کنند که استان اصفهان در سال های90 و 91 در بین سه استان برگزیده کشور قرار گرفته و امید است امسال نیز موفق به کسب رتبه برگزیده در این زمینه شود.

همچنین رضوان‌پور معاون اردویی سپاه صاحب الزمان(عج) خاطر‌نشان‌کرد: استان اصفهان در ایجاد زیر ساخت‌های لازم در استان خوزستان برای زائران اصفهانی همواره موفق و توانمند ظاهر شده و رتبه‌های ارشد کشوری را از آن خود کرده است.

وی اظهار کرد: استان اصفهان همواره بر آموزش منظم و کاربردی مدیران کاروان اردوهای راهیان نور تاکید داشته به طوری که در سال گذشته و تا پیش از نوروز سال 93، 2000 نفر از مدیران ارشد خواهر و برادر در زمینه‌های مختلف بهداشت و درمان، تامین ایمنی و مسائل امنیتی تحت آموزش‌های حضوری و غیر حضوری سالیانه قرار گرفته‌اند.

رضوان‌پور ادامه داد: هدف از برگزاری این اردوها جلوگیری از تحریف دفاع مقدس و ماندگاری ایثار شهدا است و اولویت اول سپاه در امر استفاده از راویان دفاع مقدس استفاده از کسانی است که تجربه شرکت در جنگ را داشته باشند، اما برای اینکه هنر راوی گری باید سینه به سینه در جامعه منتقل شود راویان پیشکسوت وظیفه تربیت تعدادی از راویان جوان را نیز بر عهده گرفته‌اند.سپاه از همه توان و ظرفیت خود در جهت رفاه حال زائران مناطق جنگی بهره گرفته است به طوری که علاوه بر انتخاب اتوبوس‌های سالم و راننده‌های با تجربه، تمامی نقل و انتقالات در روز و در هوای روشن صورت می‌گیرد.

وی گفت: برای دور تازه اعزام‌ها، آشپز از شهر اصفهان برای سرویس‌دهی به زائران کاروان‌های راهیان نور به مناطق غرب اعزام می‌شود چرا که پخت غذای سالم و بهداشتی همواره مورد تاکید متولیان راهیان نور بوده است.

کد خبر 267860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha