همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: عملکرد دقیق و سریع قوه قضائیه و قضات کشور در شکایات و جرائم موجب می‌شود تا مردم نسبت به نظام اعتماد بیشتری داشته باشند.

روحانی

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت: رئیس‌جمهور سه‌شنبه (19 فروردین) با مسئولان عالی قوه قضائیه دیدار کرد.

حسن روحانی با بیان اینکه عملکرد دقیق و سریع قوه قضائیه و قضات کشور در شکایات و جرائم موجب می‌شود تا مردم نسبت به نظام اعتماد بیشتری داشته باشند، گفت: هر چه در انجام مسئولیت‌ها و حل دقیق مسایل بهتر و دقیق‌تر عمل کنیم، مردم با اعتماد بیشتر می‌توانند در مسیر سرمایه‌گذاری و توسعه کشور فعالیت کنند و در حقیقت قوه قضائیه می‌تواند بخش عمده‌ای از دغدغه‌های مردم را کاهش داده و رفع کند.

رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: اگر مردم احساس کنند قوه قضائیه براساس قانون، انصاف و عدالت عمل می‌کند، اعتماد و امید آنها به آینده کشور خود و فرزندانشان بیشتر می‌شود.

روحانی با بیان اینکه به حق آبروی نظام در اختیار قوه قضائیه است، گفت: توقع به حق مردم در جمهوری اسلامی ایران این است که هیچ موردی را در عملکرد قوه قضائیه به جز رعایت حق و عدل نبینند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اهتمام دولت در مبارزه با فساد تصریح کرد: در مبارزه با فساد باید با همه توان و اقتدار با آن برخورد کنیم و همه باید در این مسیر به دولت کمک کنند تا بتوانیم فساد و رانت را از بین ببریم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، قدرت اثرگذاری یک کشور را در مسایل منطقه‌ای و جهانی با اهمیت توصیف و تصریح کرد: ما همچنان که در مواضع خود قاطعیت داشته و بر آنها ایستادگی می‌کنیم باید قدرت ملی را بالا ببریم و منافع ملی شرایط آینده کشور را مد نظر قرار داده و به دنبال ارتقاء قدرت واقعی کشور باشیم.

وی اضافه کرد: قدرت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور بسیار حائز اهمیت است.

رئیس‌جمهوری وحدت و انسجام میان قوا و مسئولان کشور را یکی از پایه‌های اصلی قدرت کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: همه باید در راستای سیاست های رهبر معظم انقلاب با انسجام حرکت کرده و از اقداماتی که موجب تخریب روابط قوا می‌شود، جلوگیری و پرهیز کنیم.

در این دیدار همچنین مسئولان عالی قوه قضائیه ضمن تبریک سال جدید به رئیس‌جمهوری و تشریح و تبیین عملکرد خود در حوزه‌های مختلف قضایی پیشنهاداتی در راستای تعامل هر چه بهتر دولت و قوه قضائیه در راستای حل برخی از مسائل و مشکلات ارائه کردند.

کد خبر 255206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز