همشهری آنلاین: رییس دیوان عدالت اداری گفت: قانون‌گریزی در مجموعه دولت قبل مشهود بود، به این معنا که قانون تصویب و به دولت ابلاغ می‌شد اما دولت آن را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در پنجمین نشست مشترک قضات، معاونین و مدیران حقوقی دستگاه اجرایی که در دیوان عدالت اداری با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه همه ساله شاهد رشد قابل توجهی از ورودی‌ پرونده‌ها هستیم. اگر افرادی که دارای مسئولیت هستند اهتمام لازم را نداشته باشند و مساله را آسیب‌شناسی نکنند سال به سال باید شاهد رشد بیشتر شکایات باشیم که این موضوع زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی ادامه داد: رشدی که ورودی پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری دارد به ما این هشدار را می‌دهد که به صورت جدی در این رابطه فکر کنیم. علاوه بر این یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری از وقوع تخلف و طرح شکایت است که باید تلاش کنیم آن را به حداقل برسانیم، البته می‌دانیم این تخلفات به صفر نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا، رییس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: البته همه طرح شکایات دلیل بر به حق بودن نیست. در سال‌های قبل ما کمتر از 50 درصد شکایت را می‌پذیرفتیم، اما در سال 92 پذیرش ما برای شکایات افزایش پیدا کرد.

منتظری خاطرنشان کرد: در دولت قبل مسائلی را با اعضای هیات دولت و در جلساتی که با وزرا داشتیم مطرح کردیم اما ساختار آن تشکیلات به نحوی بود که قانون‌گریزی در مجموعه دولت مشهود بود، به این معنا که قانون تصویب و به دولت ابلاغ می‌شد اما دولت آن را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نمی‌کرد و اگر من گاهی فریاد می‌زدم و امروز گله می‌کنم به همین دلیل بود. بنابراین خط قرمز ما باید قانون باشد.

وی با بیان اینکه در طول مدتی که از دولت جدید می‌گذرد شکایات از مصوبات دولت کاهش پیدا کرده است، گفت: در طول عمری که از دولت جدید می‌گذرد، پنج شکایت از مصوبات دولت و 16 شکایت از مجموعه تصمیمات سازمان‌ها شده که در مجموع 21 مورد بوده است، البته نمی‌گوییم که همه آن 21 مورد پذیرفته می‌شود، این در حالیست که از گذشته بالای 500 شکایت در دیوان عدالت اداری داریم.

کد خبر 257748
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز