همشهری آنلاین: تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در خراسان بر حمایت از مدیران اجرایی و پرهیز از تخریب دولت تاکید و بیان کرد: نباید به بهانه انتقاد دست به تخریب دولت زد.

واعظ طبسی آیت‌الله

آیت الله ˈعباس واعظ طبسیˈ در آستانه روز شوراها در دیدار با هزار نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای خراسان رضوی افزود: امروز مسئولان و وزرای دولت همه در کنار هم در حال خدمت به جامعه و دولت خدمتگزار با اتکاء به این ملت مشغول انجام وظیفه است.

وی ادامه داد: باید اگر نقایصی در اقدامات آنان وجود داشته باشد انتقاد شود ولی نباید دست به تخریب زد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت اجرایی مشغول به کار هستم و به خوبی به این مساله واقفم که مسئولیت اجرایی کاری مشکل است و انسان باید از وجود خود سرمایه گذاری کند.

وی افزود: مردم خواسته های گوناگونی را مطرح می کنند که برخی موارد امکان عملی شدن آن وجود ندارد و کوچکترین جواب نامساعدی ملت را از ما ناراضی می کند و این حق آنها است.

آیت الله واعظ طبسی تاکید کرد: باید مدیران اجرایی کشور را تقویت نمود و از هرگونه مشورت و همفکری برای ارائه خدمات موثر آنان به جامعه دریغ نکرد.

وی همچنین مشکلات فرهنگی را از تنگناهای مهم کشور ذکر و بیان کرد: باید با مشورت با دست اندرکاران ذیربط در این زمینه در جهت تقویت مبانی اصول فرهنگی دینی و استحکام پایه های نظام جمهوری اسلامی تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان گفت: مسایل اقتصادی از دیگر مباحث مهم و مورد نیاز کشور است که باید با همفکری و مشورت با صاحبنظران، سیاستگذاران اقتصادی را در پیشرفت و رشد و تعالی بخشهای مختلف همراهی کرد و باید از هرگونه تک روی و اعمال سلائق شخصی پرهیز شود.

وی افزود: توجه نداشتن به مشورت و همفکری موجب بروز استبداد در فعالیت‌ها می‌شود، قدرت و مقام و منزلت وسوسه گرا است لذا باید با همفکری با افراد صاحبنظر برای موفقیت در کارهای خود بهره گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین اظهارداشت: شوراهای اسلامی و شهرداران نباید در مقابل یکدیگر قرار بگیرند بلکه بایستی در کنار و با تعامل و هفکری با یکدیگر برای توسعه و پیشرفت و رفع مشکلات مناطق بکوشند.

وی گفت: اعضای شوراهای اسلامی نباید بخاطر افکار، گرایش‌ها و جناح بندیهای سیاسی مصلحت جامعه را فدای دیدگاه‌های سیاسی و شخصی خود کنند.

آیت الله واعظ طبسی افزود: برخی اشخاص برای آنکه یک مدیر اجرایی به موفقیت نرسد هرچه در توان دارند برای از صحنه خارج کردن وی انجام می‌دهند.

وی در ادامه به بحث مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره و بیان کرد: آمریکا نمی‌خواهد که مذاکرات هسته‌ای به سرانجام مطلوب برسد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آمریکا این مذاکره را تنها برای مذاکره می‌خواهد ولی با درایت، قاطعیت، شهامت و پشتوانه رهبر معظم انقلاب و ملت ما آمریکا در این مذاکرات شکست خورد و به اهداف خود نرسید.

کد خبر 257675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز