همشهری آنلاین: رییس دیوان عدالت اداری تاکید کرد که داروخانه‌ها به هیچ وجه مجاز نیستند مبلغی را بابت حق فنی از مردم دریافت کنند و این موضوع به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده و لازم الاجرا است.

حجت الاسلام  محمد جعفر منتظری

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری روز پنج شنبه 19 تير این مطلب را در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله محمد محمدی گیلانی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره ابطال مصوبه وزارت بهداشت مبنی بر دریافت حق فنی از سوی داروخانه ها بیان کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظر دولت در مورد این مصوبه خواسته شده است یا خیر؟ اظهار داشت: با حضور چهار نفر از نمایندگان دولت و وزارت بهداشت این موضوع بررسی شده و کار کارشناسی روی آن صورت گرفته است.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: نمایندگان وزارت بهداشت نیز در این زمینه خیلی خوب به میدان آمدند و تا جایی که برایشان مقدور بود ، دفاع کردند اما دفاعشان مورد پذیرش نبود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی مرحوم آیت الله محمد محمدی گیلانی گفت: آن مرحوم حق زیادی به گردن حوزه، انقلاب و ملت ایران داشت.

وی افزود: در دوران انقلاب به شدت از ناحیه منافقین مورد تهدید قرار گرفته بودیم و یکی از مهمترین شخصیت هایی که در مقابل این جریان ایستاد مرحوم محمدی گیلانی بود.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: آیت الله محمد محمدی گیلانی در حوزه علمیه قم قبل و بعد از انقلاب اسلامی بسیار فعالیت داشت و یکی از بزرگان علمی و از ستون های حوزه علمیه قم بود و شاگردان زیادی تحت تعالیم آن مرحوم تربیت شدند.

قرار است پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر آیت الله محمدی گیلانی برای تدفین به قم منتقل شود.

آیت الله محمدی گیلانی از 30 اردیبهشت ماه امسال به دلیل مشکل ریوی در بخش آی سی یو بیمارستان بستری بود و بامداد روز چهارشنبه در سن 86 سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله محمد محمدی گیلانی در سال 1307 در روستای دعوی سرا از توابع شهرستان رودسر در استان گیلان به دنیا آمد و در سال 1323 همزمان با تاسیس حوزه علمیه رودسر توسط سید محمد هادی روحانی به حوزه علمیه رودسر رفت و جامع المقدمات را فرا گرفت.

وی در سال 1325 به حوزه علمیه قم رفت و به تکمیل دروس ادبیات و فراگیری دروس دوره سطح پرداخت.

با پایان یافتن دوره سطح، به درس خارج آیت الله بروجردی راه یافت و در مدت 12سال کتاب «صلوه» را به اتمام رساند، به موازات آن در درس اصول امام خمینی (ره) نیز حضور پیدا کرد.

آیت الله بروجردی، علامه «سید محمدحسین طباطبایی» و حضرت امام خمینی(ره) از استادان آیت الله محمدی گیلانی بودند و کتاب های قضا و قضاوت در اسلام، امامت و خلافت در کتاب و سنت، قرآن و سنن الهی در اجتماع بشر و ترجمه کتاب شفا ابوعلی سینا از آثار این استاد برجسته حوزه علمیه است.

وی از مبارزان انقلاب اسلامی و از یاران نزدیک امام خمینی(ره) بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاست دادگاه انقلاب، دیوان عالی کشور، نماینده مردم تهران در سه دوره مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیری و عضویت در فقهای شورای نگهبان را برعهده داشته است.

همچنین در سال 1388 به پاس سال ها تلاش و مجاهدت ایشان در عرصه های مختلف قضا نشان درجه یک عدالت به وی اهدا شد.

کد خبر 265488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha