همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری از ارایه گزارش مفاسد اقتصادی در هفته آینده و در سالروز دستور مقام معظم رهبری در خصوص پیگیری مفاسد اقتصادی خبر داد.

جهانگیری اسحاق

به گزارش گروه ایرنا، اسحاق جهانگیری  در حاشیه نخستین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران افزود: این گزارش در حالی به مردم ارایه خواهد شد که مقام معظم رهبری دستورات اکیدی بر پیگری مفاسد اقتصادی در کشور داشته‌اند.

وی سپس با اشاره به برگزاری نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: خانم‌ها در زمینه کار آفرینی و مدیریت بنگاه‌های اقتصادی بسیار فعال هستند، اما با این وجود از دغدغه مهم کشور بیکاری خانم‌ها به ویژه خانم‌های تحصیل کرده است.

جهانگیری با بیان این که، به هر میزان زنان به عنوان کارآفرین در اقتصاد کشور ورود کنند، می‌توانند زمینه اشتغال را فراهم نمایند ادامه داد: دولت باید هر چه سریعتر زمینه‌های ورود زنان به عرصه کار و کارآفرینی کشور را فراهم کند.

وی بیکاری را یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی کشور دانست و گفت: بیکاری جوانان تحصیل کرده حاصلی جز کاهش رشد اقتصادی و سرمایه گذاری ندارد و به همین خاطر و برای اینکه کشور از رکود خارج شود و اقتصاد به سمت رشد مثبت پیش برود، مجموعه تصمیماتی را تدوین و اتخاذ کرده‌ایم.

معاون اول رئیس جمهوری، فعال کردن بخش خصوصی را از جمله عمده این تصمیمات عنوان کرد و افزود: سیستم بانکی و منابع خارجی پیش‌بینی شده است که در این زمینه در سال جاری فعالتر می‌شود.

وی سپس ابراز امیدواری کرد که بخش خصوصی با بهبود فضای کسب و کار بتواند به ایفای نقش واقعی خود در اقتصاد کشور بپردازد.

وی سپس از مصوبات دولت بری رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید خبر داد و گفت: با این مصوبات بخش خصوصی به طور قطع فعالتر در حوزه اقتصاد و تولید ورود خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهوری همچنینن در خصوص ثبت نام متقاضیان یارانه‌ها اظهار داشت: به هر میزان که مردم از دریافت یارانه‌ها انصراف دهند، این فرصت برای دولت فراهم می‌شود که در زمینه‌های مختلفی چون بهداشت و درمان اقدامات اساسی انجام دهد.

وی سپس تصریح کرد: در طول سال 93 امکان انصراف از دریافت یارانه‌ها را باز خواهیم گذاشت تا مردم با انصراف از دریافت یارانه‌ها دولت را در اتخاذ تصمیمات اساسی یاری کنند.

کد خبر 256455
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز