همشهری آنلاین: نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار نوروزی نمایندگان با رئیس جمهور گفت که در این دیدار حسن روحانی خواستار همکاری مجلس در نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و همچنین رفع ایرادات فاز اول این قانون شده است.

اسماعیل جلیلی  گفت: رئیس جمهور در دیدار نوروزی با نمایندگان که با حضور برخی مسئولین دولتی برگزار شد، گفت که با توجه به شرایطی که کشور در سال 93 خواهد داشت تلاش دولت این است که تورم را مدیریت کند و همانطور که در پایان سال گذشته روند خوبی طی شده این روند در سال 93 ادامه یابد.

وی افزود: آقای روحانی درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز تقاضا داشت که بخش‌های مختلف کشور و مجلس به طور خاص دراجرای این قانون همکاری لازم را داشته باشند و اقدامات لازم انجام شود تا نیازمندان مشمول دریافت یارانه شوند و از طرف دیگر ایرادات فاز اول هدفمندی یارانه‌ها از جمله مباحث مربوط به مصرف انرژی، محیط زیست و رونق تولید در فاز دوم رفع شود.

جلیلی یادآور شد: رئیس جمهور درباره موضوع سیاست خارجی نیز گفت که دولت در سال گذشته تلاش می‌کرد تا از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را به نفع دیپلماسی داشته باشد و هرچند شرایط سختی وجود داشته اما نهایتا روند نسبتا خوبی طی شده و ایشان به صورت نسبی از این وضعیت اظهار رضایت کردند و امیدوار بودند که مذاکرات تا پایان به نحوی پیش روند که تیم مذاکره‌کنند به اهداف مدنظر دست یابد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس در پایان از تاکید رئیس جمهور بر رونق بخشیدن به بخش تولید و کاهش نرخ بیکاری به ویژه در بین قشر تحصیل‌کرده خبر داد.

مهر به نقل از این نماینده گزارش داد: رئیس جمهور نسبت به قعطنامه اخیر پارلمان اروپا هم واکنش داشت و اعلام کرد این شصت و یکمین بیانیه پارلمان اروپا بر ضد ایران بوده که بیانیه های قبلی به نسبت تند تر از این بوده است اما پارلمان اروپا جایگاه تاثیر‌گذاری ندارد و دولت در سیاست خارجی تلاش می کند تا این فشارها را مدیریت کند.

کد خبر 255029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز