همشهری آنلاین: رئیس پلیس اینترپل ایران با اشاره به قول رئیس پلیس اینترپل کانادا برای دستگیری محمود خاوری، جزئیات جدید دستگیری همدست وی در امارات را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مسعود رضوانی روز پنجشنبه 18 اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد پرونده خاوری متهم فساد سه هزار میلیاردی پیگیری‌هایی را برای استرداد او از کانادا انجام دادیم و چندی قبل شخصاً با رئیس اینترپل کانادا مذاکراتی را انجام دادم و او قول داد بر اساس اعلان قرمز که برای این متهم صادر شده است پرونده را بررسی و پیگیری کنند.

وی ادامه داد: پس از ارسال اطلاعات به کانادا آنها نیز تایید کردند که این متهم در این کشور ساکن است.

رئیس پلیس اینترپل ایران در مورد جزئیات دستگیری یکی از متهمان پرونده فساد بزرگ در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: پس از این که پرونده این فرد در مراجع قضائی مورد رسیدگی قرار گرفت بر اساس احکام اینترپل برای او اعلان قرمز صادر شد. دبیرخانه اینترپل نیز پس از این که این حکم را با اساسنامه بین المللی مطابقت داد اعلان قرمز را برای این متهم صادر کرد.

به گفته رضوانی، این فرد در دوبی اقامت داشت که از سوی پلیس امارات دستگیر شده بود اما با قرار وثیقه در این کشور آزاد بود. وی ادامه داد: سال گذشته دو بار ماموران پلیس اینترپل به این کشور اعزام و با هماهنگی سفارت و کنسولگری و پلیس امارات این فرد مجدداً دستگیر و در اختیار ماموران ایرانی قرار گرفت. این متهم روز گذشته تحویل ماموران شد و به ایران بازگشت.

وی در پایان افزود: هویت این فرد باید توسط مقام قضائی اعلام شود اما این فرد قصد داشت به کانادا متواری شود.

کد خبر 258846
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز