همشهری آنلاین: وزیر نفت گفت: زمان اجرای طرح سهمیه‌‏‌‏بندی بنزین با وزارت کشور هماهنگ شده بود.

کاظم وزیری‏هامانه، درگفت ‌‏و گو با ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر فرمانده نیروی انتظامی که اعلام کرده بود، زمان اجرای طرح سهمیه‌‏بندی بنزین با این نیرو هماهنگ نشده بود، گفت: سردار احمدی‌‏مقدم, فرمانده نیروی انتظامی هستند و زیرنظر وزیر کشور فعالیت می‌‏کنند. به طور قطع وزیر کشور موضوع اجرای این طرح را به ایشان اطلاع داده است. ما وظیفه‌‏ای نداشتیم که زمان اجرای طرح سهمیه‌‏بندی بنزین را به فرمانده نیروی انتظامی اعلام کنیم.

وی افزود: ما ابلاغیه مربوط به اجرای این طرح را دریافت و بر اساس آن، برنامه‌‏ریزی کردیم.

وزیر نفت، در مورد وضعیت فعلی سهمیه‌‏بندی بنزین، گفت: مشکلی در این خصوص وجود ندارد. به نظر می‌‏رسد هنوز مردم نسبت به طرح سهمیه‌‏بندی بنزین و این‌‏که این سهمیه‌‏بندی برای چهار ماه پیش‌‏بینی شده و حتی برای چهارماه بعدی هم محفوظ است، توجیه نیستند. با این وجود مشاهده شد که مردم به پمپ بنزین‌‏ها مراجعه کردند و این مسئله باعث ایجاد صف‌‏های طولانی در جایگاه‌‏های سوخت شد ؛ البته این موضوع بیشتر در تهران مشاهده شد.

وزیری‌‏ هامانه, در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌‏هایی برای اجرای درست طرح سهمیه‌‏بندی بنزین در آینده دارید، اعلام کرد: به نظر نمی‌‏آید مشکلی برای سهمیه‌‏بندی وجود داشته باشد، ما محدودیتی برای بنزین نداریم.

وزیر نفت، با تاکید بر این‌‏که هیچ مشکلی برای توزیع بنزین نداشته و نداریم، تاکید کرد: امروز تولید و واردات ما مطلوب است و از ذخیره‌‏ بالایی نیز برخورداریم.

وی، در خصوص طرح سه فوریتی لغو سهمیه‌‏بندی بنزین که از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارایه شد ؛ اما در دستور کار مجلس قرار نگرفت، گفت: در جریان این موضوع نیستم. بنده در هفته گذشته به همراه وزیر کشور به مجلس دعوت شده بودیم و به سوالات نمایندگان نیز پاسخ دادیم و هیچ مشکلی هم به وجود نیامد.

وزیری هامانه اظهارداشت: ظاهراً برخی نمایندگان مجلس در جریان چگونگی اجرای طرح سهمیه‌‏بندی بنزین نبودند و اطلاعات ریز مربوط به اجرای این طرح را نداشتند، به همین دلیل ما هم اطلاعات لازم را به آنها ارایه کردیم و طبیعی است زمانی که مشکلی وجود نداشته باشد، نمایندگان نیز مشکلی نخواهند داشت.

کد خبر 25465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز