سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره شمالی روز دوشنبه ۹۳/۰۱/۰۴ در یک هشدار تازه گفت: در صورت عدم توقف اقدامات تحریک آمیز امریکا ˈ تدابیر ˈ هسته‌ای اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، ˈ ری تونگ لی ˈ سفیر کره شمالی در سازمان ملل افزود: پیونگ یانگ برای اتخاذ تدابیر هسته ای که نشان دهنده قدرت بازدارندگی و دفاع از خود است، آمادگی دارد.

وی هنگامی که خبرنگاران در کنفرانس خبری خواستار توضیح بیشتر شدند، ادامه داد: ما در مورد اتخاذ تدابیر مضاعف از خودمان خویشتن داری نشان داده ایم ولی این امر بستگی به رفتار امریکا دارد.

وی افزود: چه نوع تدابیر مضاعفی صورت خواهد گرفت، به گمان من باید صبر کرد و دید.ˈ

کره شمالی پیشتر طی ماه جاری نیز تهدید به واکنش علیه ˈ باج خواهی ˈ امریکا کرده بود هرچند که اندیشکده‌ها براساس تصاویر ماهواره ای ارزیابی می‌کنند که نشانه‌ای از یک آزمایش قریب الوقوع هسته‌ای یا موشک دوربرد از سوی کره شمالی وجود ندارد.

با این حال، کره شمالی سلسله آزمایش‌های موشک‌های کوتاه برد انجام داد که ری از آن ها به عنوان مانورهایی در مقابل تحریکات امریکا از طریق رزمایش مشترک با کره جنوبی متحد کاخ سفید یاد کرد.

ری همچنین امریکا را پس از گزارش ماه گذشته یک کمیسیون سازمان ملل متهم کرد که به ˈ توطئه حقوق بشرˈ توسل جسته است.

این کمیسیون ادعای نقض گسترده حقوق بشر در کره شمالی کرده و آن را در حد جنایت علیه بشریت زمان آلمان نازی دانسته بود.

وی گفت: امریکا پس از شکست تلاش‌هایش جهت متوقف ساختن برنامه هسته ای کره شمالی به موضوع حقوق بشر چسبیده است.

وی سازمان‌های غیر دولتی کره جنوبی را به ˈشستشوی مغزیˈ کره شمالی‌ها متهم کرد که اغلب پس از فرار از کشورشان از نقض حقوق بشر دم می‌زنند.

کد خبر 253889
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز