جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه این کشور تسلیم فشارها نمی‌شود، اعلام کرد که ملت اردن اجازه توطئه از خاک این کشور علیه سوریه را نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه السفیر لبنان، بشار اسد رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که کشورش با حزب الله در یک کشتی به سر می‌برد. وی افزود: ما در لبنان خواهان رئیس جمهوری مقاوم هستیم.

بشار اسد درباره خطر گسترش تکفیر‌ها در منطقه هشدار داد و تاکید کرد که شکاف شدید زمینه را برای گسترش تندروی تکفیری فراهم می کند.

بشار اسد با اشاره به حمایت سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان از کشورش گفت: ایستادن وی در کنار ما دلیل بر وفای او بود و ما در یک قایق هستیم.

وی گفت که در لبنان برخی از افراد بر مواضع خود ثابت و برخی دیگر در حال تغییر موضع بوده‌اند.

رئیس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه "کنفرانس ژنو زمینه مناسب را برای تولید راه حل سیاسی ندارد" افزود که چالش‌های بعد از بحران کنونی آسانتر از خود بحران نیست و فرزندان سوریه باید کشور خود را دوباره بسازند و سخن اول و آخر متعلق به ملت سوریه خواهد بود.

بشار اسد گفت: دمشق در کنار هر دولتی که با تروریسم مبارزه کند خواهد ایستاد و تاکید کرد که مصر مانند سوریه برای ما مهم است و ملت اردن هرگز اجازه نخواهند داد که خاک این کشور منشأ‌ توطئه علیه ما باشد چرا که می دانند این توطئه به آنها باز خواهد گشت.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به مذاکرات ژنو گفت: دمشق با مشورت و هماهنگی مسکو در مذاکرات ژنو شرکت کرد.

بشار اسد بر بازپسگیری مناطق تحت سیطره تروریست‌ها در یبرود، حمص، حلب، الرقه و دیگر مناطق تاکید کرد و افزود: ما تسلیم فشارها و سازش‌ها نخواهیم شد.

کد خبر 253055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز