همشهری آنلاین: یک تروریست انگلیسی که در سوریه در حال جنگ است، از صدها تن از تکفیری‌های هموطنش که در حال عزیمت به سوریه هستند خواست تا به افراطی گری به دید یک شغل بنگرند.

سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک تروریست انگلیسی که خود را "ابوبکر" معرفی کرده است با انتشار ویدئویی در پایگاه یوتیوب باعث نگرانی مسئولان انگلیسی درباره اقدام انجام عملیات تروریستی در این کشور به علت دشواری زندگی در سوریه برای آن‌ها شده است.

روزنامه انگلیسی دیلی استار می‌نویسد: "ابوبکر" در این ویدئو از تکفیری‌های علاقه مند به عزیمت به سوریه درخواست می‌کند تا پس از رسیدن به آن کشور، جلیقه ضدگلوله پوشیده و تفنگ به دست بگیرند و ریش‌هایشان را بلند کنند.

به نوشته دیلی استار، "ابوبکر" می‌افزاید: این یک شغل است و شما پس از یک روز سخت کاری نمی‌توانید پاهایتان را روی هم بیندازید و عملا این یک شغل است و "وظیفه یک مرد مسلمان، جهاد برای خداوند در سوریه" است. این کشور به زمینه‌ای برای تجربیات تبدیل شده است.

دیلی استار خاطرنشان می‌کند که "ابوبکر" یکی از افراد مسلح انگلیسی است که تحت فرماندهی دو فرد از لندن در حال جنگ هستند.

دستگاه‌های امنیتی انگلیس، شمار اتباع این کشور را که به همراه گروه‌های تکفیری برای جنگ از سه سال پیش عازم سوریه شده‌اند، 600 نفر تخمین زده‌اند که به گفته منابع رسانه‌ای 20 تن از آنها به هلاکت رسیده‌اند.

پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس، اخیرا عملیات کنترل افراطیون در این کشور را تشدید کرده است و نیروهای اداره مهاجرت، اتباع انگلیس را که درصدد بازگشت از سوریه به این کشور هستند تحت نظر قرار داده‌اند که در نتیجه آن، در کمتر از دو ماه گذشته از سال جاری (2014)، شانزه تروریست را دستگیر کرده‌اند که این تعداد در سال گذشته 24 نفر بوده است. 

کد خبر 250376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز