همشهری آنلاین: سازمان ملل متحد با انتشار تصاویری از پیدا شدن یک کودک چهار ساله سوری در مرز این کشور با اردن و انتقال وی به کمپ آوارگان و پناهندگان خبر داد.

کودک ۴ ساله سوری آواره در بیابان

به گزارش خبرگزاری مهر ، جنگ سوریه در حال پشت سر گذاشتن سومین سال خود است . در این مدت اقدام کشورهای عربی و غربی در حمایت از شورشیان و تسلیح آنها موجب شده تا بحران سوریه به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود و همانند هر جنگ دیگری، کودکان قربانی اصلی آتش افروزی اعراب و غربیان در این جنگ هستند.

در همین رابطه سازمان ملل متحد تصاویری را در مورد یک کودک چهار ساله سوری منتشر کرده و در توضیح آن lمدعی شده است: این کودک به تنهایی در بیایان های نزدیک به مرز سوریه و اردن سرگردان بود که کارمندان سازمان ملل او را یافتند.

کودک ۴ ساله سوری آواره در بیابان

بر اساس این گزارش، کارمندان سازمان ملل اقدام به انتقال این کودک به کمپ پناهندگان سوری در اردن کرده‌اند. این کودک که "مراون" نام دارد در حالیکه فقط یک کیسه پلاستیکی کوچک را به همراه خود داشت پیدا شده است.

به گفته کارمندان سازمان ملل، مروان به آنها گفته که چند روز قبل مادر خود را گم کرده است. "اندرو هارپر" از کارمندان سازمان ملل در مرز سوریه و اردن با انتشار تصویر این کودک در صفحه توئیتر خود پیدا شدن وی را گزارش داده است.

البته هارپر با انتشار خبر دیگری در این مورد اعلام کرده که پس از گرداندن این کودک در طول مرز سوریه و اردن وی توانسته مادر خود را پیدا کند.

یاهو نیوز در توضیح این خبر می نویسد: مروان فقط یکی از بیش از یک میلیون کودک سوری است که در نتیجه جنگ این کشور آواره شده اند. در جریان این جنگ بیش از دو میلیون نفر مجبور به ترک سوریه شده اند.

این وضعیت در حالی در سوریه ادامه دارد که در ابتدای هفته جاری روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از تصمیم عربستان برای ارسال تجهیزات پیشرفته نظامی شامل موشک های ضد هوایی و ضد تانک برای شورشیان سوری جهت ادامه جنگ در این کشور خبر داده بود.

سازمان ملل متحد چندی پیش در آخرین آمار مربوط به وضعیت سوریه اعلام کرد که روز به روز تعداد کمتری از دانش آموزان سوری به سر کلاس های درس می روند. در همین زمان، آمار مهاجران غیرقانونی زیر 18 سال و فعالیت غیرقانونی آنها نیز روز به روز افزایش می یابد.حاصل درگیری های سوریه، آوارگی و جدایی دست کم دو و نیم میلیون شهروند سوری بوده است که نیمی از آنها را دانش آموزان تشکیل می دهند. بیشترین آمار دانش آموزان سوری در لبنان قرار دارند و این رقمی معادل 300 هزار کودک برآورد شده است. کشورهای ترکیه و اردن نیز به کودکان زیر 18 سال سوریه پناه داده اند که مجموعا رقمی معادل 500 هزار کودک زیر 18 سال می باشد. این در حالی است که آمار مهاجران از سوریه روز به روز در حال افزایش بوده و محاسبه دقیق این افراد از توان مرکز آمار سازمان ملل متحد خارج است.

کودک ۴ ساله سوری آواره در بیابان

آمار دریافتی از سوی سازمان ملل متحد نشان می دهد که بر اثر درگیری‌های سوریه، نزدیک به 70 هزار خانواده بدون پدر و بی سرپرست شده اند. تعداد زیادی از کودکان در کمپ های آوارگان و بدون مدرک و شناسنامه به دنیا می آیند. دولت ها به دادن شناسنامه به آنها خودداری می کنند. نزدیک به 77 درصد از کودکانی که در زمان درگیری های سوریه به دنیا آمده اند، فاقد مدرک و شناسنامه هستند.

کد خبر 250169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز