همشهری آنلاین: صندوق کودکان سازمان ملل متحد با اعلام اینکه ۵.۵ میلیون کودک به دلیل جنگ داخلی در سوریه آواره شده‌اند، در مورد وخیم‌تر شدن اوضاع این کشور هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، از زمان آغاز درگیری‌های خونین در سوریه تا کنون 5.5 میلیون کودک آواره شده‌اند. صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) با اعلام این مطلب از دو برابر شدن شمار این کودکان طی یک سال اخیر خبر داد.

طی بیانیه‌ای که در آستانه سومین سالگرد آغاز درگیری‌ها در سوریه منتشر شد، یونیسف در مورد وخیم‌تر شدن اوضاع این کشور هشدار داد. طبق این بیانیه بسیاری از کودکان سوری بدون پناهگاه و در حال مبارزه رأی یافتن غذا و حفظ زندگی خود هستند. این در حالی است که هیچ‌گونه امکان پزشکی و یا حمایت روانی نداشته و از آموزش محروم مانده‌اند.

بر این اساس، دو میلیون کودک سوری نیازمند روان‌درمانی و حمایت پزشکی هستند. در چنین شرایط دشواری، کودکان و زنان باردار به شکل هدفمند از سوی تک تیراندازان مضروب و کشته می‌شوند. یونیسف همچنین در مورد وضعیت بیش از یک میلیون کودکی که در مناطق تحت محاصره به سر می‌برند، ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است درگیری‌های نظامی سوریه از پانزدهم مارس 2011 و به دنبال اعتراضات ضد دولتی در مناطقی از این کشور آغاز شد. طی این مدت گروه‌های مختلف تروریستی با تجهیزات نظامی و حمایت مالی از سوی برخی کشورهای عربی و غربی به جنگ با دولت و مردم سوریه برخاسته‌اند.

کد خبر 252838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز