یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در سوریه از صبح یکشنبه ۲۱ اردیبهشت با اعلام اسامی نامزدهای نهایی این رقابتها آغاز شد. در این رقابت‌ها، سه نفر از جمله ˈبشار اسدˈ حضور دارند.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام سخنگوی دادگاه عالی قانون اساسی سوریه، تبلیغات نامزدهای تایید شده نهایی در انتخابات ریاست جمهوری از روز یکشنبه آغاز می‌شود.

ماجد خضره سخنگوی دادگاه عالی قانون اساسی سوریه روز گذشته در کنفرانس خبری اسامی نامزدهای نهایی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه را اعلام کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه، ماجد خضره اعلام کرد از میان بیست و چهار نامزدی که برای رقابت در این انتخابات ثبت نام کرده بودند در نهایت نام سه نفر به ترتیب ماهر عبدالحفیظ الحجار، حسان عبدالله النوری و بشار حافظ الاسد ، از جانب دادگاه عالی قانون اساسی تایید شدند.

سخنگوی دادگاه عالی قانون اساسی سوریه تصریح کرد: ما این اطلاعیه را در یکی از روزنامه ها منتشر می‌کنیم و نامزدها می‌توانند از همین فردا ( یکشنبه ) تبلیغات خود را آغاز کنند و تا بیست و چهار ساعت مانده به روز رای گیری (سیزدهم خرداد) آن را ادامه دهند.

وی خاطر نشان کرد: شرط تایید نامزد توسط نمایندگان مجلس یکی از شروط اساسی و معیار انتخاب نامزدها بوده است.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه در داخل این کشور روز سوم ژوئن برگزار خواهد شد اما اتباع سوریه در خارج از این کشور 28 ماه می- هشتم خرداد- به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

کد خبر 259073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز