پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بشار اسد رییس جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه از روند آشتی ملی در تمامی مناطق این کشور حمایت می‌کند، افزود: بحران سوریه از طریق طرف‌های خارجی حل نمی‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه 18 اردیبهشت خبرگزاری سوریه (سانا)، بشار اسد تاکید کرد که دمشق از روند آشتی ملی در تمامی مناطق سوریه حمایت می‌کند و تمایل دارد، خونریزی‌ها در کشور پایان یابد.

وی اضافه کرد: بحرانی که سوریه با آن مواجه است، از طریق طرف‌های خارجی حل نمی‌شود، بلکه تلاش سوری‌ها برای حل آن لازم است. ما به تنهایی قادریم به راه حل هایی برای مشکلاتمان دست یابیم.

رییس جمهوری سوریه در دیدار با تعدادی از شخصیت‌های برجسته ˈریف دمشقˈ که برای تحقق آشتی در برخی از مناطق نقش داشتند، از تلاش های سازنده آنها جهت تحقق آشتی ملی قدردانی و گفت که نهادهای کشور نقش این شخصیت‌ها را برای گسترش آشتی پررنگ تر خواهد کرد.

به گزارش ˈساناˈ، در این دیدار اقداماتی که برای تحقق آشتی در برخی از مناطق ریف دمشق صورت گرفته همچنین تلاش‌ها برای گسترش این آشتی در دیگر مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

حاضران در این نشست تاکید کردند که آشتی ملی بر اوضاع شهروندان و زندگی روزانه آنها تاثیرات مثبتی بر جای گذاشته است.

به گزارش سانا، در همین راستا، شخصیت های برجسته سوریه در دیدار با بشار اسد بر عزم خود برای گام برداشتن در راستای روند آشتی ملی تاکید کردند و افزودند که آگاهی مردمی نسبت به اهمیت این آشتی بیشتر شده و آنها تلاش دارند موانعی را که بر سر راه آنان قرار دارد، پشت سر بگذارند .

در جریان مذاکرات دولت و معارضان سوری در شهر حمص، تروریست‌های مسلح موافقت کردند که تنها با سلاح‌های سبک خود حمص را ترک کرده و کنترل آن را به ارتش سوریه واگذار کنند.

دولت سوریه در جریان این توافق، بدون هرگونه خونریزی موفق به خارج کردن بخش اصلی شهر حمص از کنترل تروریست‌ها شد.

کد خبر 258831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز