همشهری آنلاین: معاون سازمان اوقاف با بیان اینکه طرح دست‌های مهربانی امروز در آستانه سال نو با هدف اجرای نیات واقفان خیراندیش با مشارکت نهادها و موسسات خیریه در ۲۷ استان اجرا می‌شود، گفت: در قالب این طرح ۲۳ میلیارد و ۶۵۰ مییلیون ریال در میان ایتام نیازمند توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اغاز طرح سراسری دست‌های مهربانی در 27 استان کشور امروز سه شنبه 20 اسفندماه گفت: یکی از رسالت‌های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش و مراقبت لازم از این امانات است.

وی اظهارداشت: به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه‌های فردی در فر ایند اجرای نیات واقفان نیک اندیش و همچنین ایجاد وحدت رویه، انسجام بخشی، جلوگیری از پراکنده کاری و جهت دهی به نیات موقوفات نوین، ویژه برنامه های اجرای امینانه نیات واقفان در سازمان اوقاف کشور طراحی و به اجرا گذاشته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح «دست‌های مهربانی» با هدف کمک به ایتام بی بضاعت، نیازمند و بی سر پرست و با رویکرد شفاف سازی و اطلاع رسانی از آثار و برکات فر هنگ وقف اجرا می‌شود، گفت: شناسایی ایتام مستحق، مطابق نیت واقفین و بهره مندی آنان از اجرای نیت، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور جهت اجرای امینانه نیات واقفین و هدفمند نمودن آن، اطلاع رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات واقفین در جامعه و ترغیب و تشویق برای وقفهای جدید متناسب با نیازهای روز از دیگر اهداف این گونه طرح‌هاست.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه 241 موقوفه درآمدزا مرتبط با این طرح در کشور شناسایی شده است، افزود: نیاتی که از طرف واقفان خیراندیش برای معیشت، آموزش و ارائه سایر خدمات به ایتام و افراد بی سرپرست و نیازمند اختصاص داده شده، در این طرح مدنظر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه طرح دست‌های مهربانی امروز سه شنبه 20 اسفندماه در 27 استان کشور اجرا می شود، تصریح کرد: موقوفات شاخص (با نیات مرتبط با طرح) ، امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص، دارالایتام و موسسات خیریه وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه، پایگاه های مجری این طرح‌اند.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه بیشترین موقوفات مرتبط با طرح در استان تهران و کمترین تعداد موقوفات در استان ایلام قرار دارد، ادامه داد: در قالب این طرح 23 میلیارد و 65 میلیون و 575 هزار ریال به امور معاش ایتام بی بضاعت، ایتام سادات و دانش اموزان بی سر پرست کمک خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشترین درآمد در خصوص این موقوفات، در استان خراسان رضوی و کمترین درآمد نیز در استان ایلام از این موقوفات حاصل می‌شود.

کد خبر 252822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز