همشهری آنلاین: مدیر حوزه‎های علمیه بر لزوم هوشیاری بیشتر مسلمانان در زمینه دسیسه‎‎های مستکبران همچنین معرفی چهره واقعی تکفیری‎ها به دنیا تاکید کرد.

آیت الله سید هاشم بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین‎ سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با شیخ تاج‌الدین الهلالی از علمای الازهر با اشاره به نقش سازنده علمای اسلام در ترویج اسلام اصیل گفت: علمای مصر در این شرایط حساس جهان اسلام نقش بسیار مهمی به عهده دارند.

وی افزود: امروزه افرادی به نام مفتیان اسلامی در جهان اسلام ظهور کردند که باعث ایجاد تفرقه و کشتار مسلمانان به دست خودشان شده‎اند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور تصریح کرد: آنها با فتاوی خلق‏‌الساعه خود که هیچ وجهه علمی و عقلی در آن نیست مایه خجالت جهان اسلام هستند و وقتی مردم دیگر از بیرون به این‌ها و فتاوایشان نگاه می‎کنند آنها را به پای اسلام می‎نویسند.

وی یادآور شد: علمای معتدل مصر می‎توانند با تبلیغ و صحبت و... چهره واقعی اسلام را از این تکفیری‎ها تمیز داده و به جهان اسلام ارایه کنند؛ اسلام یک حقیقت است، ولی آنچه که این گروه منحرف از اسلام ارایه می‎کند چیز دیگری است که هیچ تناسبی با اسلام ندارد.

این عضو مجلس خبرگان اظهار کرد: علمای شیعه بارها اعلام کرده‎اند که حاضرهستند در یک نشست جهانی با حضور علمای شاخص جهان اسلام، مشکلات مسلمانان و این گروه‌ها را بررسی کنند و راه‌حل‎های کلیدی نجات جهان اسلام را معرفی کنند.

حسینی‌بوشهری با ذکر اهمیت بازشناسی چهره حقیقی پیروان مکتب اهل بیت(ع) در جهان اسلام اظهار کرد: فتاوای تکفیری‎ها باعث رشد تروریسم و تفرقه در جهان اسلام شده است.

وی خطاب به مفتی اعظم استرالیا بیان کرد: مسلمانان باید بدانند که دشمنان اسلام به دنبال منافع خود هستند و دلسوز آنان نیستند و تا وقتی که منافعشان در کشورهای اسلامی تامین می‎شود از سران آنها حمایت می‎کنند.

مدیر حوزه‎های علمیه در پایان گفت: غرب در مصر به ظاهر از انقلاب حمایت کرد، ولی بعد از مدتی سریعا حامی کودتاگران شد و کودتا را ترتیب داد.

کد خبر 252548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز