همشهری آنلاین: آیت‌الله ناصرمکارم‌شیرازی گفت: عزل و نصب‌های زیادی توسط وزیر علوم در دانشگاه‌ها انجام شده که به مصلحت دانشگاه، دانشجویان عزیز و نظام جمهوری اسلامی نبوده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: مطلب لازمی را می‌خواستم تذکر دهم که آقایان توجه داشته باشند و آن این‌که وزیر محترم علوم روز پنج‌شنبه به قم آمد، بعضی از آقایان مصلحت دیدند با ایشان ملاقات کردند.

وی ادامه داد: ولی در بعضی از جرائد معروف نوشته شده بود که آیت‌الله مکارم هم با ایشان ملاقات کرده‌اند من آن را جداً تکذیب می‌کنم.

وی افزود: افرادی واسطه شدند گفتم من آمادگی ملاقات با ایشان را ندارم، گفتند: چرا؟ گفتم عزل و نصب‌های زیادی توسط ایشان در دانشگاه‌ها انجام شده که به مصلحت دانشگاه، دانشجویان عزیز و نظام جمهوری اسلامی نبوده است. بسیاری از نمایندگان مجلس اعتراض کرده‌اند و اخیرا شورای انقلاب فرهنگی نیز به این عزل و نصب‌های بی‌رابطه اعتراض کرده‌اند.

این مرجع تقلید گفت: من دیدم ملاقات با ایشان تأیید آن عزل و نصب‌هاست و در پیشگاه خداوند متعال مسئولم و لذا ملاقات را نپذیرفتم. البته دولت محترم کارهای خوبی انجام می‌دهد که ما از آن تقدیر می‌کنیم و احیانآ بعضی از خطاها صادر می‌شود که بر ما شرعآ لازم است تذکر دهیم.

کد خبر 252488
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز