همشهری آنلاین: گروه زیادی از شهروندان تهرانی به دنبال اعلام اجرای طرح سهمیه بندی بنزین از سوی وزارت نفت در ساعت 21 پنجم خرداد خود را به جایگاه‌های عرضه سوخت رساندند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا لحظاتی پس از آنکه خبر اجرای این طرح از رسانه‌های عمومی پخش شد، جایگاه‌های عرضه بنزین شاهد هجوم تعداد زیادی از خودروهای شخصی و عمومی بود که به منظور پر کردن باک خودرو خود، به این جایگاه‌ها سرازیر شده بودند.

تقریبا تمامی پمپ بنزین‌های موجود در سطح شهر با ازدحام خودروها روبرو شده است که در صف‌های طولانی در انتظار نوبت برای بنزین زدن هستند.

در منطقه غرب تهران و در خیابان آزادی ، میدان آزادی، بزرگراه محمد علی جناح، خیابان ستارخان، خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان امیرآباد شمالی و بسیاری دیگر از نقاط این مناطق، صف‌های ایجاد شده در مقابل پمپ بنزین ها منجر به ایجاد راه‌بندان و ترافیک در خیابان‌های مجاور شد.

همین وضعیت تقریبا در مناطق شرقی، مرکزی و جنوبی تهران نیز از سوی خبرنگاران ایرنا گزارش شده اما وضعیت در برخی از پمپ بنزین‌های واقع در مناطق شمالی و شمال شرقی تهران، خلوت تر از سایر مناطق گزارش شده است.

در تقاطع خیابان ولی عصر تهران و خیابان زرتشت، صف انتظار خودروها باعث بسته شدن مقطعی چهارراه واقع در این منطقه شد و گزارش شده است که صف ایجاد شده تا میدان ولی عصر که حدود یک کیلومتر با این چهارراه فاصله دارد، کشیده شده است.

در خیابان ستارخان نزدیکی خیابان بهبودی نیز صف انتظار خودروها تا داخل خیابان بهبودی ادامه داشت و برخی از شهروندان نیز از طریق کوچه‌های اطراف در انتظار وارد شدن در صف هستند.

گزارش‌های دریافتی از چند پمپ بنزین در خیابان‌های جنوب تهران نیز حاکی از صف طولانی خودروها برای دریافت سوخت در آخرین لحظات پیش از اجرای سهمیه بندی است.

در بخش غربی بزرگراه نیایش، حضور خودروهای فراوان در مقابل پمپ بنزین این بخش، باعث بسته شدن تقریبا کامل بزرگراه شده و در ابتدای خیابان ولنجک نیز همین وضعیت گزارش شده است.

برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت تعدادی از مالکان خودروها با خالی کردن باک بنزین خود و انتقال آن به ظروف قابل حمل، مجددا در صف دریافت بنزین قرار می‌گیرند. برخی از رانندگان کم حوصله نیز، پس از مدتی انتظار اقدام به بوق زدن می‌کردند که با اعتراض مردم مواجه شدند.

یکی از جایگاه داران در خیابان کارگر در این باره گفت: "متاسفانه هجوم رانندگان باعث ایجاد اختلال در کار جایگاه‌های عرضه بنزین شده است بویژه اینکه هنوز استفاده از کارت سوخت برای همه مردم جانیفتاده و همین مساله باعث کندی کار و ایجاد صف‌های طولانی شده است."

رییس مرکز اطلاع رسانی ناجا نیز در گفت و گویی اظهار داشت:" باتوجه به وضعیت بوجود آمده، ماموران هم‌اکنون با همکاری سایر نیروهای راهنمایی و رانندگی و کلانتری‌ها در حال تسهیل و روان سازی ترافیک در سطح شهر تهران هستند."

سرهنگ پاسدار "مهدی احمدی" افزود: "مجموعه نیروی انتظامی در آماده‌باش هستند و درصورت بروز حادثه نسبت به برقراری نظم و امنیت اقدام عاجل و لازم را انجام می‌دهند."

گزارش‌های دریافتی از شهرستانهای مختلف نیز حکایت از ایجاد صف‌های نسبتا طولانی در جایگاه‌های عرضه سوخت پس از ساعت ‪ ۲۱‬امشب و اعلام تصمیم وزارت نفت برای اعمال سهمیه بندی دارد.

کد خبر 25234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز