همشهری‌آنلاین - نیوشا صداقت‌کیش: به تازگی کتاب نظام بودجه‌ریزی در ایران، اثر دکتر حسین وظیفه دوست و دکتر کریم حمدی، از سوی نشر بازرگانی، روانه بازار نشر شد.

کتاب نظام بودجه‌ریزی در ایران

از این رو گفتگویی مارکتینگ‌نیوز، با دکتر حسین وظیفه دوست، رئیس هیات مدیره انجمن علمی بازاریابی ایران، و مدیر گروه مدیریت اجرایی دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات، انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

دکتر وظیفه دوست با بیان اینکه تاکید بسیاری از کتب بر فرآیندها و مفاهیم اولیه است افزود: این کتاب به سمت جامع نگری رفته و با توجه به نگارش ساده و روان، مطالعه آن به همه دست اندرکاران حوزه‌های مالی توصیه می‌شود.

وی با تاکید بر متمایز بودن این کتاب نسبت به سایر کتاب‌های موجود در این حوزه افزود: نگاه ما در کتاب حاضر این است که با ساده و روان بودن مطالب، نوعی خودآموزی کلیدی برای افراد فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: تاکید اصلی این کتاب، بودجه‌ریزی برای مدیران غیر مالی است.

رئیس هیات مدیره انجمن علمی بازاریابی ایران، درباره فصول این کتاب گفت: فصول 1 تا 3 دربرگیرنده مفاهیم اولیه بودجه، اصول بودجه و روش های طبقه بندی است. در فصول 4 تا 8 فرآیند تهیه و تدوین بودجه، روش های بودجه ریزی، و تصویب و نظارت بودجه مورد بررسی قرار می گیرد. کتاب نظام بودجه‌ریزی در ایران، در فصول اخیر بر روش های نوین بودجه بندی متمرکز است.

وی درباره نظام کنونی بودجه‌ریزی کشور گفت: در نظام بودجه‌ریزی کشور از روش‌های بودجه‌ریزی سنتی استفاده می‌شود که مبنای اصلی آن، بودجه سال گذشته است و متناسب با میزان تورم قابل پیش بینی، نسبت به افزایش بودجه اقدام می‌شود.

دکتر وظیفه دوست با بیان اینکه بودجه بخش خصوصی متاخر از بودجه عمومی در ایران است، افزود: کتاب حاضر، علاوه بر اینکه به بودجه بندی در سازمان‌های دولتی و عمومی کمک می‌کند، به افراد فعال در بخش خصوصی هم کمک می‌کند که در نظام بودجه بندی مبتنی بر واقعیت‌ها حرکت کنند.

وی افزود: در این کتاب از اصولی تحت عنوان اصول بودجه‌ای صحبت شده که کمک زیادی به مدیران می‌کنند تا بتوانند بودجه‌ای شفاف و با حداقل انحرافات را برای سازمان‌های دولتی و خصوصی ببندند. این اصول عبارتند از: اصل وضوح، اصل تناسب، اصل قانونی بودن، اصل مدیریت و غیره.

مدیر گروه مدیریت اجرایی دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات، تصریح کرد: بودجه‌ریزی صحیح نوعی کنترل مدیریتی نامحسوس برای مدیران دولتی و خصوصی ایجاد می‌کند.

وی در پایان گفت: کتاب نظام بودجه‌ریزی در ایران، برای مدیران و کلیه دانشجویان و دانش‌پژویان حوزه‌های مالی، و حتی افرادی که کمترین آشنایی با بحث‌های مالی دارند، مفید است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب نظام بودجه‌ریزی در ایران را از طریق فروشگاه انتشارات بازاریابی به آدرس www.Marketingshop.ir و یا با شماره‌های 51 و 66408271 تماس گرفته و خریداری کنند.

کد خبر 250769
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز