چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین - زهرا جورابلو: کتاب مدیریت بازاریابی از فیلیپ کاتلر و کوین لین کلر، با ترجمه مهدی امیرجعفری در دو جلد از سوی انتشارات نص به چاپ رسیده است.

کتاب مدیریت بازاریابی

به گزارش مارکتینگ‌نیوز، مهدی امیرجعفری مترجم کتاب اظهار داشت: ترجمه این کتاب حدود 6 ماه به صورت تمام‌وقت طول کشید. کتاب مدیریت بازاریابی معتبرترین مرجع علمی رشته‌های بازاریابی و MBA در سراسر دنیا به حساب می‌آید و در اکثر دانشکده‌های بازرگانی و دوره‌های بازاریابی تدریس می‌شود. در ایران نیز ویراستهای قدیمی این کتاب ترجمه و چندین بار تجدید چاپ شده‌اند و به عنوان مرجع رشته‌های مدیریت از آن استفاده می‌شود.

وی در خصوص برتری ویراست چهاردهم این کتاب با سایر ترجمه‌های موجود در بازار گفت: ترجمه کامل و سلیس کتاب شامل تمامی فصلها؛ مثالهای علمی ابتدا، داخل و انتهای هر فصل، و بخشهای تکمیلی هر فصل مانند بینش بازاریابی و یادداشت بازاریابی، و صفحه‌بندی بر اساس کتاب اصلی و چاپ چهار رنگ از مهمترین ویژگی‌های کتاب "مدیریت بازاریابی"، ترجمه ویراست چهاردهم است. ترجمه من به صورت فول تکست انجام شده است. کیسهای داخل کتاب و متن علمی به صورت کامل ترجمه شده‌اند. ساختار کلی کتاب حفظ شده و هیچ دخل و تصرفی در کتاب انجام نداده‌ام.

  • تحقیقات انسان‌شناسانه، ابزارها و تکنیکهای تبلیغات، و برندینگ کلر؛ موضوعات جدید در ویراست چهاردهم

وی در ادامه اظهار داشت: در نسخه جدید این کتاب، کلر که مشهور به مرجع علمی برندینگ است در سه یا چهار فصل مربوط به برندینگ با کاتلر همکاری کرده است. تازه‌ترین موضوعاتی که این کتاب بررسی کرده و در نسخه‌های قبلی نبوده، می‌توان به تحقیقات انسان‌شناسانه و اصول و فنون مربوط به آن در بخش تحقیقات بازاریابی و ابزارها و تکنیکها در بخش تبلیغات از جمله بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی اشاره کرد.

  • مطالعه مدیریت بازاریابی در دوارن رکود اقتصادی به نفع شرکتهای ایرانی است

مهدی امیر جعفری خاطرنشان کرد: مقدمه و بسیاری از بخشهای کتاب مدیریت بازاریابی در زمان رکود اقتصادی امریکا نوشته شده است. چگونگی عملکرد در شرایط رکود اقتصادی مانند چگونگی تولید محصول، حفظ مشتری، و خرج کردن بودجه‌های تبلیغاتی در دوران رکود اقتصادی به خوبی در این کتاب گفته شده است. مطالب این کتاب برای حل مشکلات واقعی شرکتهای مختلفی که در حال حاضر در ایران در چنین شرایط اقتصادی قرار دارند، مفید است.

  • مدیران بخشهای مربوط به مدیریت محصول، فروش، تبلیغات و کیس‌استادی‌ها را بخوانند

پیشنهاد مترجم کتاب مدیریت بازاریابی به مدیران برای مطالعه کتاب این است که ابتدا بررسی کنند ببینند در چه زمینه‌ای مشکل دارند و بخش مربوط به مشکل خود را در کتاب بخوانند. مدیریت محصول، فروش، تبلیغات و کیس‌استادی از جمله موضوعاتی است که می‌تواند به مدیران کمک کند.

وی در پایان در خصوص کتابهایی که در دست ترجمه دارد گفت: جلد اول کتاب "اصول بازاریابی"، نوشته کاتلر و آرمسترانگ (ویراست 2012) که کتاب حجیم و سنگینی است، زیر چاپ است. کارهای گرافیکی و صفحه‌بندی کتاب "تبلیغات و ترویج"، نوشته بلچ و بلچ (ویراست 2012) هم در دست اجرا است.»

گفتنی است جلد اول کتاب مدیریت بازاریابی در 463 صفحه به قیمت 25000 تومان و جلد دوم مدیریت بازاریابی در 992 صفحه و به قیمت 28000 تومان روانه بازار كتاب شده است.

علاقه‌مندان جهت تهيه مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي 66412385- 66465674-66953883 انتشارات نص تماس بگيرند.

کد خبر 263839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha