همشهری‌آنلاین: پنجمین و آخرین کتاب از مجموعه کتاب‌های چهل گفتار انتشارات بازاریابی با عنوان چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای مشتری‌نوازی منتشر شد.

چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای مشتری‌نوازی

این کتاب که به قلم پرویز درگی، مدرس دانشگاه - مشاور و محقق بازاریابی نوشته شده است، حاوی 4 فصل، و 40 گفتار به شرح زیر می‌باشد.

فصل اول: مشتری‌نوازی در عصر انفجار انتظارات‌

این فصل به تنهایی حاوی تمام وجوه و ابعاد کتاب است. کتاب با تلنگری به مدیران، به آنها گوشزد میکند که شما به‌عنوان مدیر علاقه‌مندید بدانید مشتریان در گذر زمان چه انتظاراتی دارند تا بتوانید بر پایه‌ی میل و سلیقه‌ی آنان، مشتری‌نوازی کنید، اما باید بدانید که نمی‌توان با کاهش سطح اعتراضات مشتریان در این توهم به سر برد که شرکتی مشتری‌نواز خواهیم بود بلکه، این آغاز راه است و تا مشتری‌نوازی راهی بس طولانی در پیش است که با دانش و مهارت، می‌توان این گرایش را در سازمان پدید آورد.

فصل دوم: راهبردهای مشتری‌نوازی

برای شناختن مشتریان خود، با کفش آنها راه برویم. می‌پرسید چگونه می‌توان با کفش‌های مشتری راه رفت؟ پاسخ این پرسش در این فصل آمده است.

در بخشی از فصل دوم میخوانیم: صدای مشتری را در راهبرد سازمان خود بگنجانید. اجرای چنین راهبردی مستلزم اقداماتی است که در همین گفتار آمده است. این اقدامات چهارگانه عبارتند از:

  1. مشتریان خود را بشناسیم‌
  2. حذف چندپارگی کانال‌های ارتباطی و انسجام‌بخشی به آنها
  3. پاسخگویی در لحظه‌
  4. تبلیغات دهان‌به‌دهان دیجیتال را تسهیل کنیم‌

فصل سوم: تکنیک‌های مشتری‌نوازی

10 فرمان مشتری‌نوازی آغازگر این فصل است. در گفتار نخست این فصل، شما با گزین عبارت‌هایی که سرمشق و راهنمای بنیانگذاران والت‌دیزنی، وال‌مارت، آمازون و... بوده است آشنا می‌شوید. دستورالعمل‌ها فوق‌العاده ساده و اجرایی‌اند، اما اجرای آن مستلزم فعالیت‌های بسیاری است که تنها از عهده‌ی شرکت‌های پیشتاز و چابک برمی‌آید؛ شرکت‌هایی که اهتمام همگی را می‌طلبد از مدیرعامل تا نگهبان دم‌ در.

گفتارهای این فصل از کتاب چهل گفتار، فهرست‌های راهنمایی است که هر یک در جای خود، دستورالعمل‌های کاربردی ساده‌ای دارد. تنها با اجرای آن، مشتریان و شما از کارآیی و نفوذ این دستورالعمل‌ها شگفت‌زده خواهید شد.

فصل چهارم: راه و روش شرکتهای برتر مشتری‌نوازی

مشتری‌نوازی به سبک جهانی عنوان اولین گفتار این فصل است. در این فصل، مؤلف مستقیماً به سراغ شرکت‌هایی رفته‌ است که با تیزبینی و نکتهسنجی، دستورالعمل‌ها و راهکارها را اجرا کرده‌اند؛ چنین ظرافتهایی است که اجازه می‌دهد شرکت‌های برتر جهانی بتوانند مشتری‌نوازی را نه در شعار بلکه، در عمل اجرا کنند، آن هم نه از سر منّت به مشتری، که از سر دانایی و باور که مشتری حاکم بلامنازع سازمان‌ها و بنگاه‌ها است.

والت دیزنی، آمازون دات کام، ساوت وست نمونه‌هایی از این شرکت‌های مشتری‌نواز هستند که شیوه‌هایشان را در مشتری‌نوازی می‌توان در برخی از گفتارهای این کتاب آموخت.

مجموع کتاب‌های چهل گفتار نوشته پرویز درگی با هدف رونق بخشیدن به کسب‌و‌کارها در عصر دیجیتالیسم منتشر شد است.

این پنج عنوان عبارتند از:

1) چهل گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب‌و‌کار (با تصویر روی جلد: هلو)

2) چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروش (با تصویر روی جلد: خرمالو)

3) چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی (با تصویر روی جلد: توت‌فرنگی)

4) چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای شخصی در کسب‌و‌کار (با تصویر روی جلد: انار)

5) چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای مشتری‌نوازی (با تصویر روی جلد: هندوانه)

علاقه‌مندان برای تهیه‌ی مجموعه کتاب‌های 40 گفتار می‌توانند با شماره تلفنهای 66408251(021) و 66408271 (021) انتشارات بازاریابی تماس بگیریند و یا از طریق سایت اینترنتی فروشگاه انتشارات بازاریابی به نشانی www.Marketingshop.ir اقدام کنند.

کد خبر 241884
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز