همشهری‌آنلاین: انتشارات بازاریابی، ناشر تخصصی کتاب‌های بازاریابی و فروش، تازه‌ترین کتاب خود را با عنوان ایده‌های خلاقانهی فروش بیمه منتشر کرد.

ایده‌های خلاقانهی فروش بیمه

این کتاب در 272 صفحه در قطع رقعی، حمید امامی مدرس و سخنران سمینارهای تخصصی بیمه‌ای به رشتهی تحریر در آورده است که شامل تکنیک‌های کاربردی و عملی بازاریابی و فروش انواع بیمه‌ها همراه با مثال‌های کاربردی و واقعی است.

در پیشگفتار این کتاب چنین آمده است: بیمه را روشی برای انتقال ریسک و بدست آوردن امنیت و آسودگی خیال تعریف می‌کنند و از آنجایی که در دسته‌ی خدمات محسوب می‌شود، خصوصیاتی نظیر ناملموس بودن و تفکیک‌ناپذیری بین آن و شخص ارائه‌کننده یا فروشنده‌ی بیمه، دشواری فروش را نسبت به فروش کالا بیشتر می‌کند.

از طرفی نقش فروشنده در فروش بیمه بسیار مهم است، چون این محصول جزء اقلام ناخواسته بوده و فروشنده می‌بایست آنقدر حرفه‌ای باشد که بتواند فردی را که نمی‌داند به بیمه (خصوصاً بیمه‌ی عمر) نیاز دارد، چنان شیفته و علاقه‌مند به خرید کند که با میل و رغبت به صحبتهای وی گوش داده به سؤالات او پاسخ دهد و در نهایت پیشنهاد او را قبول کرده و پیشنهاد بیمه‌نامه را امضاء و البته هزینه مربوطه را پرداخت کند. بنابراین، در کنار مهارتهایی چون بازاریابی و فروش و محصول‌شناسی، نقش ارتباطات انسانی که می‌بایست با شناخت چگونگی نفوذ در قلب و روح خریدار از سوی فروشنده صورت گیرد، ضروری است.

با توجه به توضیحات فوق به این نتیجه می‌رسیم که بهره‌گیری از علوم روانشناسی و ارتباطات، پایه‌های بازاریابی و فروش خصوصاً در صنعت بیمه هستند و ضروری است که فعالان این عرصه‌ی کسب‌و‌کار، آموزشهای لازم را در بکارگیری آنها بگذرانند.

امروزه با گسترش رقابت و زیاد شدن شرکتهای بیمه‌ای در ایران بیش از گذشته باور می‌کنیم که فروش محصولاتی نظیر بیمه‌ی عمر بیش از آنکه فعالیتی واکنشی باشند، فعالیتی کنشی است؛ به عبارتی نمی‌توانیم بشینیم تا مشتری به سراغ ما بیاید، چرا که این رفتار فقط در هنگام اجبار از سوی مشتری اتفاق می‌افتد. از این رو فروشندگان حرفه‌ای بیمه در هر فرصتی به دنبال مشتریان بالقوه هستند تا بتوانند آنها را با مزایا و فواید فراوان بیمه آشنا ساخته و با بهره‌گیری از صداقت و اصل خدمت‌رسانی به ارباب‌رجوع، تلاش کنند خادمانی شایسته برای آنان باشند و بدیهی است که در مقابل خدمت‌شان از منافع مادی و معنوی نیز بهره‌مند می‌شوند.

علاقه‌مندان برای تهیه‌ کتاب ایده‌های خلاقانهی فروش بیمه می‌توانند با شماره تلفن‌های 66408251 (021) و 66408271 (021) انتشارات بازاریابی تماس بگیرند و یا از طریق سایت اینترنتی فروشگاه انتشارات بازاریابی به نشانی www.Marketingshop.ir اقدام کنند.

کد خبر 240832
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز