چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری‌‌آنلاین: چهل‌و‌دومین کتاب از مجموعه کتاب‌های انتشارات بازاریابی با عنوان توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان چاپ و منتشر شد.

توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان

توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان حاصل گفت‌و‌گوهای مستقیم و مصاحبه با 26 تن از بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان نظیر فیلیپ کاتلر، دیوید آکر، آل ریس، جک تروت، مایکل سولومون، جرالد‌زالتمن، کارلاناگل، فیلیپ هریس، پیتر استیدل، لئون زوراویکی، بروس نیومن، هنری مینتزبرگ، گری همل و... است که هر یک سرآمد نخبگان بازاریابی و تبلیغات جهان هستند.

توسعه مهندسی بازار نشریه‌ای است در حوزه‌ی بازاریابی کاربردی که از سال 1386 تاکنون به صورت منظم در طول هفت سال چاپ و منتشر می‌شود. ویژگی این نشریه، ارتباط مستقیم با صاحب‌نظران برجسته‌ی جهان است در حوزه‌های متنوع بازاریابی، بازاریابی سیاسی، بازاریابی انتخاباتی، و آینده‌پژوهی.

حاصل این گفت‌و‌گوها با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان در طول هفت سال، گنجینه‌ای است گرانبها از دیدگاههای تازه و پاسخ مستقیم بزرگان به پرسش‌هایی که از ایران و از سوی نشریه توسعه مهندسی بازار تقدیم شد. لطف این گفت‌و‌گوها در آن است که بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان در قالبی نرم و سهل، راهکارهای کاربردی بازاریابی و تبلیغات را عنوان کرده‌اند. گفتنی آنکه پرسش‌های کاملاً خاص درباره‌ی از ایران چه می‌دانید، و نظرشان درباره عنوان نشریه توسعه مهندسی بازار نیز از بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان نیز شده است که این بزرگان پاسخ داده‌اند.

پیشگفتار کتاب که بقلم پرویز درگی، مدرس دانشگاه- مشاور و محقق بازاریابی است چگونگی مصاحبه و گفت‌و‌گو با بزرگان بازاریابی جهان در این کتاب را این گونه بیان کرده است:

مصاحبه‌ها در آغاز از نشریات معتبر جهانی برگرفته و ترجمه شد، اما به مرور با معرفی نشریه برای بزرگانی نظیر فیلپ کاتلر، پدر بازاریابی مدرن، پروفسور جرالدزالتمن، استاد دانشگاه هاروارد و بنیانگذار روش زیمت (ZMET) در بازاریابی، گفت‌و‌گوهای مستقیم توسعه مهندسی بازار شروع شد. افرادی که برای گفت‌و‌گو درنظر گرفته شدند، از جمله‌ی شناخته‌شده‌ترین شخصیتهای بازاریابی هستند که هر یک با نظریات ارزشمند خود مرزهای این شاخه از مطالعات علمی را گسترده و به غنی کردن ژرفای بازاریابی کمکهای شایانی کرده‌اند.

لطف این گفت‌و‌گوها در آن است که افزون بر گنجینه‌ای از دانش بشری در حوزه‌ی بازاریابی، در قالبی ساده، نرم و سهل، تجربه‌ها، راهبردها، و راهکارهای کاربردی بازاریابی در این گفت‌و‌گوها موج می‌زند که در نوع خود کم نظیر است. از آنجا که این کتاب نقطه‌نظرات تعداد کثیری از دانشمندان را مطرح می‌کند، دارای تنوع بسیار بالایی است و این تنوع به خواننده اجازه می‌دهد که دیدگاه‌های مختلف را که گاه مکمل و متمم یکدیگر هستند و گاه در تضاد کامل با یکدیگر قرار دارند، در کنار هم مورد تحلیل قرار دهد و از ابعاد و زوایای گوناگون به موضوع مورد بحث بنگرد. بیشتر مصاحبه‌های این کتاب به صورت اختصاصی انجام شده‌اند و استادان صاحب‌نام جهانی با لطف خود پاسخگوی سؤالات من و همکارانم بودند؛ سؤالاتی که البته با مشورت و همفکری با اهالی بازاریابی کشور عزیزمان طراحی و ارسال می‌شدند.

کتاب توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان، حاصل کار گروهی احمد آخوندی، محسن جاویدمؤید، رضا حسن‌زاده جوانیان و مرتضی امیرعباسی می‌باشد که در 344 صفحه و به قیمت 18 هزار تومان در سال 92 توسط انتشارات بازاریابی منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از فروشگاه انتشارات بازاریابی به نشانی اینترنتی www.marketingshop.ir و یا با شماره تلفن‌های 66408251 (021) و 66408271 (021) تماس بگیرید.

کد خبر 243009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز