همشهری آنلاین: دو حزب اصلی در ائتلاف حاکم بوسنی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و پایان دادن به درگیری‌های خشونت‌آمیز شدند.

درخواست احزاب حاکم بوسنی برای برگزاری انتخابات زودهنگام

به گزارش ایسنا، به نقل از صدای روسیه،‌ این درخواست در شرایطی مطرح شد که روز یکشنبه حدود هزار تن از معترضان ضد دولتی در مقابل ساختمان ریاست جمهوری در سارایوو تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی دولت را به بی‌کفایتی و فساد متهم کردند.

حزب سوسیال دموکراتیک بوسنی در بیانیه‌ای اعلام کرد: لازم است که خشونت‌ها پایان یابد و امنیت برای شهروندان بوسنی برقرار شده و هم‌چنین انتخابات زودهنگام برگزار شود.

بکیر عزت‌بگوویچ، یکی از سه رئیس‌جمهور بوسنی و رهبر حزب اقدام دموکراتیک نیز خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پیش از موعد مقرر در ماه اکتبر شد.

وی گفت: گمان می‌کنم که مردم خواستار تغییر قدرت هستند. باور دارم که ما باید ظرف سه ماه آتی به شهروندانمان ایجاد تغییرات را نشان دهیم. ما باید به آن‌ها این حق را بدهیم که به کسی که اعتماد دارند، رای بدهند چرا که مشخص شده است که سیستم کنونی دیگر پاسخگو نیست.

معترضان ضد دولتی بوسنی برای پنجمین روز متوالی به خیابان‌ها آمده‌اند اما تظاهرات تاکنون صلح‌آمیز بوده است. تظاهرات روزهای گذشته عمدتا با زد و خورد معترضان و نیروهای امنیتی همراه بوده و بیش از 300 زخمی بر جای گذاشته است.

کد خبر 249242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز