گروه سیاسی: وزیر خارجه عراق اعلام کرد: بغداد از برگزاری دور دوم مذاکرات مقامات ایران و آمریکا با حضور دولت عراق به منظور ایجاد امنیت در کشورش حمایت می‌کند و در این زمینه فعال است.

هوشیار زیباری  که در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با مارگارت بکت همتای انگلیسی خود در لندن سخن می‌گفت و ایرنا خبر آن را منتشر کرد، با اعلام اینکه در سفر اخیر خود به واشنگتن، هیات حاکمه آمریکا را به ادامه مذاکره با ایران درباره عراق ترغیب کرده است، از استقبال از این موضع در کاخ سفید خبر داد.

زیباری گفت: ما انجام دور دوم مذاکره میان ایران و آمریکا با حضور دولت عراق را تسهیل می‌کنیم زیرا نمی‌خواهیم کشورمان به آوردگاه منافع رقیبان تبدیل شود.

دور اول مذاکرات ایران و آمریکا هفتم خردادماه در بغداد برگزار شده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه دولت عراق چه موضعی در قبال اعطای نشان شوالیه به رشدی دارد، گفت که این مسئله مربوط به دولت انگلیس می‌شود.

با این وجود، وزیر خارجه عراق تقدیر دربار انگلیس از نویسنده کتاب آیه‌های شیطانی که با تأیید دولت این کشور صورت گرفت را اقدامی‌دانست که در مقطع زمانی مناسبی صورت نگرفته است.

وزیر خارجه انگلیس نیز به همین سؤال این گونه پاسخ داد که لقب افتخاری شوالیه به علت فعالیت‌های ادبی سلمان رشدی به وی اعطا شده است.

کد خبر 24782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز